úterý 13. června 2023

Čas pivoněk

 Toto období mám moc ráda. I když počasí bývá někdy vrtkavé a něžnou krásu pivoněk často zničí. Nicméně přijít v podvečer do zahrady a ucítit jejich vůni - tak to je něco. Alespoň pro mě.


Pivoňky mají svůj původ v Číně a jsou zde často označovány za královny květin. Pivoňka je spojována s mnoha mýty a symboly. Co se barev týče, tak červená znamená lásku a zamilovanost, růžové pivoňky symbolizují štěstí a prosperitu, kdežto bílá barva je symbolem studu.

Pivoňky jsou symbolem štěstí a šťastného manželství. 
Dávají se párům, které slaví 12 let manželství.


                            Pivoňky bohužel dlouho ve váze nevydrží. uvádí se pouze 5 dní.

Pivoňky mají celou škálu barev, kromě modré.


 Všechny vypadají stejně, ale přesto je každá trochu jiná.


    Mě uchvacuje bílá, která je výjimečná. A mám jen jeden keřík.


Pivoňky jsou nejen krásné, ale také léčivé.


A tak si jich nyní užívám.
A kytička růžových pivoněk je pro vás.









25 komentářů:

  1. Quanti bei fiori che hai in giardino. Noi avevamo molte rose ma con la pioggia battente si sono rovinate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je velká škoda. U nás už dlouho nepršelo, tak vše krásně kvete, ale je velké sucho a musíme moc zalévat.

      Vymazat
  2. Nádherné květy, já jsem je musela vysvobodit od anděliky a letos nekvetly, musím počkat až zesílí. Ráda jsem si prohlédla tvoje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letos opravdu krásně a dlouho kvetly. A ta vůně.....

      Vymazat
  3. Pivoňky mám ráda. Ty původní tmavě vínové, nešlechtěné patří mezi léčivé rostliny. Sbírají se okvětní lístky. Ty ostatní mám také ráda.

    OdpovědětVymazat
  4. Jani, pivońky máš nádherné . Já je mám ráda od dětství . Babička měla tři barvy ,červenou růžovou a bílou ,ta měla uvnitř květů pár lístků růžové. ráda jsem je chodila ovonět a jen tak si pohladit květy. Já mám jen červenou, tu mi zničil liják a růžovou, ta kvete teď.
    Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se chodím s nimi doslova mazlit každý den. Jsou krásné a nesmírně voní.

      Vymazat
  5. Pivoní mám celý záhon, jen zjišťují, že skoro samé bílé! A vůbec nemám tu klasickou velkou fialovou co kvete jako první. Budu muset něco udělat jinak abych měla místo alespoň na tři jiné barvy. Toužím po žluté a pak po lososové a oranžové. Mě teprve rozkvétají, ale jak jsem koukala v neděli v Olomouci v botanické, tam už jim skoro odkvétají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda Vendy, ta opět přicházíš s výzvou. Já jsem ráda, že mám ty klasické a ty bys chtěla ještě lososovou a žlutou. Tu jsem ještě nikde neviděla.

      Vymazat
  6. Jani zdravím. Pivoňky mám taky moc ráda, jsou krásné. Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Pivoňky mám růžové i červené, dostala jsem je i řezané od kamarádky a bílé a růžové vydržely téměř 10 dní... a ta vůně od růžových, ta je úžasná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu. Mám je ve váze v chladné síňce a tam voní nádherně.

      Vymazat
  8. My máme jednu (červenou) pivoňku na chalupě, ale ne každý rok se nám ji povede zastihnout v květu. Letos se podařilo, že jsme stihli aspoň první květy. Teď jsme tam jeden víkend nebyli a nepochybuju, že už bude bohužel odkvetlo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono bylo docela horko a neprší, tak bohužel pivoňky rychle odkvetou. Škoda.

      Vymazat
  9. Moje přítelkyně v Polsku má žluté pivoňky.Každý rok jí nádherně rostou.
    Přeji krásné dny ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žluté??? Tak takovou barvu pivoněk jsem ještě neviděla.

      Vymazat
    2. Já taky jen u Marie...Je to zvláštní
      Přeji nádherné letní dny Eva H.

      Vymazat
  10. Omlouvám se...Eva H.

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné pivoňky. Je škoda, že ani na keřích moc dlouho nevydrží. Už dlouho toužím po žluté pivoňce, ale nevím jestli pro ni najdu na zahrádce ještě místo, ale v merku už jednu mám.

    OdpovědětVymazat
  12. Evi, díky za pochvalu. Užívám hlavně práce na zahradě. Ale to patří k věci.

    OdpovědětVymazat
  13. Jituš, žlutou?? Tak to musí být něco extra. A voní také tak, jak ta růžová???

    OdpovědětVymazat

Bílá

 Stále ještě v naší zahradě, co se týká kytiček, převládá bílá.  Převládají bílé sasanky a také si rostou, kde chtějí. Zato snědek jsem jedn...