pondělí 29. srpna 2022

Něco málo ze zahrádky

 Ale tentokrát to nebude o kytičkách.

Ze zahradou je to letos u nás jako na houpačce. Nejdříve extrémní sucho, což představuje více jak hodinové večerní zalévání rajčat a paprik ve skleníku, foliovníku i venku. A nyní, po vydatných deštích, se do zahrádky nedá vůbec vstoupit. Každé ráno vylévám vodu z podmisek květináčů, aby mně muškáty a ostatní truhlíkové kytičky tím množstvím vody neshnily. A vydatný déšť mně zničil krásně kvetoucí surfinky.

Sklízím úrodu, což zrovinka není moje hobby.


Ale ostružinová marmeláda je pro mě strašná mňamka.


Ale mrzí mě, že každým rokem, když je sucho,
 tak mně plody ostružin zasychají a nyní po vydatných deštích naopak plesniví.


Pilně sbíráme švestky, které mocně padají.


A rajčátka se také letos vydařila. 
Nejraději mám tato cherry rajčátka. Jsou to moje jednohubky.


Mlsat chodím i do skleníku a foliovníku, kde nyní dozrávají střapce vinné révy.
 To je lahůdka.
Mňam.....


Takže vitamíny nám nechybí.....


14 komentářů:

  1. Jani zdravím. Máš parádní úrodu. Já jsem se včera vrátila z chalupy a pŕivezla jsem si spoustu švestek a jablek, tak mám taky o zábavu postaráno. Dnes budou k obědu vdolky se švestkama. Měj hezký den, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, vdolky se švestkama. Tak to neznám. Jak je děláš??? To musí být určitě dobrůtka.

      Vymazat
  2. Ostružin mám letos taky hodně, ale vůbec nejsou dobré. Buď jsou příšerně kyselé nebo bez chuti, prostě blé. Přitom bývají výborné. Jestli to je taky vinou počasí.... jsou hodně na sluníčku, takže by měly sladkost nabrat.....švestky i jablka mi padají ostošest, neustále hrabu a vyhazuju. Ještě mám v regále ve sklepě skleničky s povidly i marmeládou takže novou se mi nechce dělat a na slivovici si tedy nepotrpíme. Navíc manžel ani kvůli zdravotnímu stavu pít nesmí. Rajčátka co mám na terase už jsou docela bídná, jednu sazenici jsem dala do záhonu a ta teď začíná dozrávat. Taky mám ráda tahle malá s dlouhými hrozny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mi pilně sbíráme padaná jablíčka i švestky.
      To víš, u nás slivovice letí. Já ji osobně nepiji, ale v okolí je velký zájem.

      Vymazat
  3. Vynikají úroda,blahopřeji ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úroda je, ale to znamená její zpracování a stále práci. Ale síly už chybějí.

      Vymazat
  4. Ma che bello hai fatto la marmellata di more e hai preparato anche i biglietti sui vasetti, fantastico!!!
    E quanta uva, anche da noi quest'anno abbonda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám ráda popisky, abych věděla, co je ve skleničce. A vinná réva se letos opravdu vydařila.

      Vymazat
  5. Tu cosecha se ve esplendida, me encantó . Besos.

    OdpovědětVymazat
  6. Máš krásnou úrodu,radost pohledět.Nejvíce by mne lákaly ostružiny a hrozny,přeji pěkné dny...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vinná réva se letos opravdu vydařila. Užíváme si hroznů. Co nesníme, tak skončí v bečce.

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. Reny, díky za pochvalu. Ale bez každodenní práce to nejde. Někdy už se nám to zajídá. Síly ubývají.

      Vymazat

Co mě zaujalo

Většinou jdu docela rázným tempem a zamyšlena na autobus, abych přišla včas. Stejně tak i do obchodu na každodenní nákup. Trasa je stále ste...