sobota 20. srpna 2022

Láska na jeden den

Zamilovala jsem se do hemerocallis, neboli denivek. Jenže ouha!!! Jejich láska ke mně trvá pouze den. Většinou jejich květenství vydrží pouze jeden či dva dny. Ale kvítků k rozvití je tolik, že kvetou tyto kytičky stále.

Vždycky jsem obdivovala na venkovských zahrádkách velké skupiny kytiček, které kvetly krásnými žlutými nebo oranžovými květy. A zdálo se mi, že kvetou celé léto.



I moje maminka a babička je měla na zahrádce, ale nikdy jsem jim nevěnovala velkou pozornost. Až poslední léta. A zjistila jsem, jaké množství barevných odrůd existuje. A tak  na Flóře v Olomouci jsem si začala postupně nějaké barevné varianty nakupovat.


Jenže jejich přesné označení neznám. Nakupovala jsem podle toho, co se mi líbilo.

Některé jsem ani nestačila vyfotit.




A kterou barvu, a velikost si koupím příště?  
Nebude to jednoduché. Nabídka je opravdu veliká.
 Je z čeho vybírat.....


Zdroj foto koláže: Internet



20 komentářů:

  1. Jani, to je krása! Škoda, že kvetou tak krátce, barvy úžasné. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kvetou jen jeden den, ale naštěstí mají dostatek květů, takže kvetou ještě i nyní.

      Vymazat
  2. Bellissimi i colori di questi fiori

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, denivky jsou nádherné , je škoda že kvetou krátce , ale jsou prostě kouzelné. I já jsem jim propadla a mám několik barev a o dalších přemýšlím.
    Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také. Určitě si na Flóře na podzim v Olomouci ještě něco přikoupím.

      Vymazat
  4. Taky mám, klasickou oranžovou, perleťově růžovou, žlutou, tmavě červenou a hnědočervenou. Jsou krásné, ale taky to jsou pěkné uzurpátorky, za chvíli zaberou místa že utlačují okolní kytky a vyrývat je, tak to je pomalu fuška pro bagr. Ale je pravdou, že všechna ta nová šlechtění jsou úžasná. Když listuju katalogem Lukonu tak slintám! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak u mě se zatím moc nerozšiřují. Mám na mysli ty šlechtěné. Ty oranžové a žluté, tak ty ano. Ale zatím mají dostatek místa.

      Vymazat
    2. Tak mě tedy rostou děsně všechny. I ty jiné barvy. Žluté mám taky šlechtěné, mají obrovské zlatožluté květy. Teď jsou moc pěkné ty malé, s výškou do třiceti centi.

      Vymazat
  5. Jsou krásné a mám ráda tradiční kytičky zahrádek našich babiček.

    OdpovědětVymazat
  6. Máme na zahradě jenom oranžové, ani jsem netušila jak krásné barvičky je možné vybírat. Fakt nádhera 😉

    OdpovědětVymazat
  7. Nikdy jsem neviděla jejich barevnost.Syn má před domem ty klasické.
    Přeji další krásné úlovky ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem to také před lety zjistila až na výstavě květin v Olomouci.

      Vymazat
  8. Son todos preciosos, son unas plantas que me gustan muchísimo. Yo tengo varios. Besos.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme na tom stejně. Jsou moc krásné, když kvetou.

      Vymazat
  9. Jsou to moc krásné květiny, vůbec se ti nedivím, že jsi se zamilovala

    OdpovědětVymazat
  10. Reny, a nejen denivky. Já bych na kytičky potřebovala ještě jednu zahradu.

    OdpovědětVymazat
  11. Nádherné denivky. Taky je miluji.

    OdpovědětVymazat

Už to roste

 Máme už takový letitý zvyk, sázet přísady salátků a kedlubnů do foliovníku začátkem dubna. To proto, abychom na prvního máje se mohli radov...