pátek 2. srpna 2024

Dobrůtky

 Jsem ve víru zpracovávání úrody ze zahrady. Toto období, ač bych měla, nemám ráda. Každý třetí den dozrávají okurky, mezitím fazolky a nyní se přidala i rajčata. A samozřejmě i cukety, které se letos vydařily. A ty se snažím hned využít na lehký oběd či večeři.


Letos jsem vyzkoušela i žlutou cuketu a je moc dobrá na všechny způsoby. Nejraději máme cuketové placičky. Ty klasické, a nebo vylepšené šunkou, anglickou a strouhaným sýrem. Nestačím je smažit.


Ale i plněná cuketa nám chutná. K tomu naše vypěstované brambůrky a zeleninka.


 A protože to je jen lehké jídlo, tak musí být i ještě něco navíc.. V lednici je listové těsto, a tak se jde na věc. Na slano i na sladko.




Klidně si nabídněte!!!! Rychle to ubývá!!!!




10 komentářů:

  1. Tetkapernikarka
    Jani, kdy si užít cuket, rajčat, okurek a i jiných výpěstků, než o prázdninách. Když se urodí, je to vše třeba zpracovat a taky si právě pochutnávat na dobrotách z úrody. Dá to vše i práci, ale Jan toto období moc ráda 😊
    Pozdravuji a ať se Ti daří 🍀😊 Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My milujeme i zeleninu, takže každý večer je na stole plný talíř nakrájených rajčat, paprik a okurek, a nebo nějaký zeleninový salát.

      Vymazat
  2. Tetkapernikarka
    Oprava… já mám toto…

    OdpovědětVymazat
  3. My budeme mít letos cukety později (později jsem sázela, navíc jsem nesehnala sazeničky, tak jsem pěstovala ze semínek). Ale už jsem cuketu měla - od sousedky jsem dostala hned dvě. Jednu jsem nakrájenou na plátky ugrilovala posypanou sýrem, z druhé jsem udělala salát (recept mám na blogu).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám také dvě a nestačím je sklízet, aby mně nepřerostly.

      Vymazat
  4. Taky teď máme na talíři něco, co se nám urodilo. Já už jsem pěstování zeleniny omezila , ale i tak mám co sklízet.:-)
    Hezké dny !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když si něco vypěstuješ /máš možnost/, potom víš , co jíš.

      Vymazat
  5. Buen surtido de alimentos. Besos.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak cukety u nás už dávno NE. Měli jsme je každý rok na zahradě až se nám zprotivily a manžel je zcela odmítl, ač jsem z nich dělala vše možné i buchty, bramboráky, zapečené, plněné, naložené s jinou zeleninou. Pak řekl: " Cukety už dost! Už je nechci ani vidět..." Tím to skončilo s už ji nechci ani zadarmo.

    OdpovědětVymazat

Ó, ta levandule.....

 Jeden velký keřík, který už byl určen k vykopání, a který jsem na jaře ostříhala až do dřeva, mně dokazuje, že si likvidaci nezaslouží. Už ...