neděle 28. července 2024

Divná kytka

 Když jsem končila v zaměstnání, tak jsem na rozloučenou a pro vzpomínku na společně strávená léta dostala od některých spolupracovníků malé dárečky. Nejvíce byly zastoupeny různé květiny. Jedna kytka v květináči mě ale trochu vyvedla z míry. Možná to byla od darované jen náhoda, ale moje bujná fantazie v tom začala vidět i nějakou symboliku. Tuhé a ostré zelené špičaté listy, žádný kvítek......Na PC jsem si našla , že rostlina se jmenuje hawortie, tedy jeden její druh. Nicméně o kytičku jsem pečovala, ona prospívala a mocně se rozmnožovala. Už mám dva velké květináče a nevím, co s ní.


Čas od času ji přesadím a malé nové výhonky zasadím do nových květináčků. Už několikrát mě překvapila netradičním květenstvím.


Z malého květináčku najednou vyrazilo jakési stéblo a rostlo a rostlo do výšky.


Nedalo mně to, abych nezměřila jeho délku.


Délka stébla je 110 centimetrů.


A na jeho vrcholu postupně rozkvétají malé bílé kvítky.

Ještě jsem se s takovou kytičkou nikdy nesetkala.
Vy ano????










15 komentářů:

  1. Janko,kytičku jsme měli v práci v laboratoři.Nase paní vedoucí milovala květiny,měla na ně čas 🥰Kvést jsem ji nikdy neviděla,zajímavý květ.

    OdpovědětVymazat
  2. Tengo varios parecidos y tienen la misma flor. Cuando están en el exterior no tienen el tallo de flor tan grande, al menos por aquí. Besos.

    OdpovědětVymazat
  3. To květenství je takové nepoměrné ke zbytku kytky :). Ale kytka se mi líbí.

    OdpovědětVymazat
  4. Jani, také jsem se s touto rostlinkou nesetkala, spíše jsem ji nikde neregistrovala, až po přečtení tvého článku jsem zjistila, že ji máme doma. Tedy snacha si ji koupila a já jsem jedním okem zachytila , že jí tam vyrostlo něco dlouhého, podivného na tak malou rostlinku. Hned to jdu zkontrolovat...Ať se ti na zahrádce daří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, a pak napiš, jak to dopadlo a co jsi zjistila.

      Vymazat
  5. Tetkapernikarka
    Kytičku jsem už viděla, název i květ poznávání až z Tvého článku. Kytička prý pozná, kdo ji pěstuje s láskou 😊
    Květ je zajímavý. Pozdravuji a přeji pěkné dny 🌞🍀 Alena

    OdpovědětVymazat
  6. Už jsem tuto kytičku viděla, ale že i kvete je pro mne novinka. Je to zajímavý květ.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Takovou jsem ještě neviděla, ale moc se mi líbí. Květy má opravdu zajímavé.

    OdpovědětVymazat
  8. Jestli se jí líbí, to nevím, ale opět ač tak malá, překvapila.

    OdpovědětVymazat

Ó, ta levandule.....

 Jeden velký keřík, který už byl určen k vykopání, a který jsem na jaře ostříhala až do dřeva, mně dokazuje, že si likvidaci nezaslouží. Už ...