úterý 9. července 2024

Sklizeň, sklizeň...

 Ach ta sklizeň.

 Už začala. Letos trochu dříve než jindy. Že bych ji příliš milovala, to tedy neeee. Mám ráda jarní práce na zahrádce, ale sklizeň nemusím.


Začalo to jahůdkami. 
Něco jsme pojedli jen tak, něco přišlo do moučníků, ale zbylo z malého záhonku i na jahodový džemík.


Pak nastoupil angrešt.
 A opět marmeláda.
 A aby měla krásnou svěží barvu, doplnila jsem angrešt troškou malin.


A podruhé rybízem.


A nyní jsou na řadě okurky. Jednou za čtyři až pět dní  jedna várka okurek. Kopr, cibuli, mrkev mám na zahrádce, takže o ingredience se nemusím starat.
S rajčaty to bude letos špatné, protože je během dvou dnů skolila plíseň.
 Zkrátka BIO pěstování už nevěříme.



19 komentářů:

  1. Tak to máme přesně naopak :) - já ráda zavařuju, ale nemám ráda zahradnické práce jako pletí, přesazování ap. Byly bychom dobrý tým :D.
    Já letos asi nebudu zavařovat vůbec nic - třešně, višně, švestky, blumy, to všechno pomrzlo. Rybízu máme trošku, myslím tak na koláč ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já pojedu nyní v okurkách a myslím, že tím to také bude končit. Jo, ještě se rýsují ostružiny.

      Vymazat
  2. Měla jsem trochu angreštu a nechávala jsem ho uzrát, ale kosáci byli rychlejší. Borůvky jsem přikryla záclonou, ale dole byla díra a sklidili i borůvky. Mráz se také postaral. Letos nezavařuju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás se letos mráz postaral /už druhým rokem/ o meruňky. Ale totálně. Zasáhl i stromy jako takové. Jsou polosuché.

      Vymazat
  3. Janko, udělala jsi opravdu speciální džemy! Jak chutné. A ano, moje farma je také certifikovaná jako organická, ale je určitě mnohem obtížnější ji pěstovat a vyrábět v množství ve srovnání s těmi, kteří používají pesticidy. S pozdravem Susanna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na BIO už moc nevěřím, protože letos jsme rajčata neošetřili a během dvou dní všech 50 keříků zničila plíseň. Jsme z toho moc smutní a je to pro nás ponaučení na další roky.

      Vymazat
  4. Cuanto me alegra que hayas preparado mermelada ,yo todavía no he empezado con mí prótesis de rodilla no puedo estar mucho de pie .Besos.

    OdpovědětVymazat
  5. Hezky jsi vše zpracovala,ať chutná..🌿🍓🍒🥒

    OdpovědětVymazat
  6. Dokud jsme měli zahradu, tak jsem také dělala marmelády, kompoty...teď mám nasbírané borůvky připravené na koláč. Tak ať se dílo daří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, borůvky. Dala bych si kynuté knedlíky, ale i ten koláč. Mňam!!!

      Vymazat
  7. Tetkapernikarka
    Dá to vše práci, ale ve skleničkách to vypadá nádherně a bude se to určitě i hodit.Marmeládu budu letos dělat nejspíš jen s ostružin, protože jich bude dost. Snad nepřijdou kroupy a ovoce hezky dozraje. Okurky už jsou ve sklenicích a rajčat je taky fůra, snad vydrží bez chorob.Těch tvých je mi líto.
    Jani, měj se hezky😊🌞 Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ostružiny mám také v záloze. Jen mně nesmějí seschnout, jako v minulých letech.

      Vymazat
  8. Jsi velmi pilná.Zavařovací období mám už za sebou.Teď jsem obdarovávána snachou.Taky už nemám zahradu.Hezké letní dny

    OdpovědětVymazat
  9. Udělala jsem zatím akorát rybízový džem - dostala jsem rybíz od kamarádky. Nám se o sklizeň indiánských borůvek a i rybízu postarali ptáci. Rajčata ještě nečervenají, okurky mám jen salátovky a ty již sklízím. Žádná velká zahradnice už nejsem.
    Sklenice se džemy máš doslova pohledné.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  10. No u vás se zima ani ptát nebude...
    Janko, tleskám a zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat

Tvořivá knihovna

Že nevíte o co jde? Hned vysvětlím. To je tzv. výtvarná dílna, kterou organizuje Městská knihovna a je určena především seniorům, tedy přesn...