pátek 7. června 2024

Nebeská pěna

No, není to krása na pohled???


Tato nebeská pěna na modrém pozadí?
Když jsem byla malá holka, tak jsem byla přesvědčena o tom, že bílé mraky jsou krásnou pěnou. Byla jsem s rodiči - jako předškolák na Malé Fatře na Slovensku a oni absolvovali výstup na Velký Rozsutec. Mě nechali pochopitelně na chatě, kde jsme byli ubytováni. Po návratu mně vyprávěli, že procházeli mračny. Jak jsem jim záviděla.


O to větší zklamání přišlo později, když jsem na vlastní kůži zjistila, 

jak to doopravdy je.



Horší, ale je,  když nádherná pěna potemní.


To potom přijde nepříjemná nadílka, jako minulý víkend.


A najednou je všude bílo.


Zato včera nám příroda ukázala  i jiné své krásy.


A tak mě vždycky napadají slova básníka
 - Po modrém blankytu bělavé páry hynou a lehounký větřík s nimi hraje.....






12 komentářů:

  1. Jani, napadají tě při pohledu na mraky stejná slova jako mne :). Taky do nich ráda koukám a občas je i fotím...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdo má trochu fantazii, může v mracích vidět všechno možné.

      Vymazat
  2. La magia delle nuvole descritta abilmente, con le parole e le belle foto, cara Janka❣️ Peccato la grandine inopportuna e non prevedibile ad inizio estate.
    Kouzlo mraků dovedně popsané, slovy i krásnými fotkami, milá Janko❣️ Škoda, že ty kroupy byly na začátku léta nevhodné a nepředvídatelné. Ciao Susanna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty kroupy se letos objevují nějak často. Naštěstí u nás jen jedenkrát a podruhé jsme unikli krupobití jen o nějakých šest kilometrů.

      Vymazat
  3. Taky často obdivuji nebeské nadýchané obrazy. Kroupy u nás nepadaly a ani nebyl v podstatě v posledních dnech nějaký velký liják. Zapršelo - to ano, ale tak normálně.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Celá léta u nás moc nepršelo. Vždycky se nám to nějak vyhýbalo. Letos je tomu naopak.

      Vymazat
  4. Tus fotografías me han encantado. A mí también me gusta fotografiar las nubes. Besos.

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherné fotografie, ale ty kroupy...! Duha nádherná. Přeji prima dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo, kroupy jsou vždycky pohromou. Naštěstí se podruhé už neopakovaly.

      Vymazat
  6. Muchas gracias por tu amable visita.
    Muy agradable llegar hasta aquí.
    Las imágenes son muy hermosas.
    Un abrazo.

    OdpovědětVymazat
  7. Moc děkuji za milá slova. Opět určitě přijdu na návštěvu.

    OdpovědětVymazat

Čtverečkuji

 Moc bych si chtěla uháčkovat nějakou letní halenku či jen lehký cardigan, Ale nemám na to sílu, čas a ani moc chuti. Stále zápasím s naklád...