úterý 28. května 2024

Růže květ

 Na naší zahrádce je to v poslední době jako na houpačce. Nejdříve strašné sucho a nyní se vše utápí v bahně.  Každý den přichází vydatný liják s bouřkou a dokonce i kroupami. Vše plave, půda to není schopna přijmout a když poté na chvíli zasvítí sluníčko, stává se z půdy beton. A ten zasetá semínka nemohou prorazit.

Jediné, co mně dělá velkou radost, jsou letos růže. I když i jim lijáky mocně uškodily.

To je moje nejoblíbenější růže. Stará odrůda jménem Nottingham neboli Queen of Bermuda. Její vnější plátky květů jsou tmavší než vnitřní. Mírně voní a v kvetení nikdy nezklame.

Další mou oblíbenou růží je růže jménem Super Star. Je to také stará osvědčená odrůda, někdy ze šedesátých let minulého století. Její červeň přechází do mírně oranžové a také mírně voní.


Tato "růžovka" by měla být Flamingo, ale nejsem si stoprocentně jistá, protože jsem měla ještě jednu růžově kvetoucí růži jménem Queen Elisabeth.



Vždycky jsem toužila mít také růži bílou. A jednou jsem si koupila růži jménem Virgo. Ale zdá se mně,  že díky opylování mění svoji barvu. Mám tři keříky a každá je trochu jinak zabarvená.


A největší radost mně dělá momentálně tato růže, Mnou vypěstovaná. Každý rok po odkvětu některou růži seříznu a zastrčím do hlíny a překlopím sklenicí. A čekám, zda vzejde. Mám tak padesátiprocentní úspěšnost. Jak kdy. Tato sazenička je stará dva roky a letos tak pěkně rozkvetla.

V mém výčtu chybí ještě růže žlutá, ale ta pokvete až později.










16 komentářů:

  1. Nádherné růže. Líbí se mi ty barvičky. Tak ať dělají radost a kvetou a kvetou...hezké dny přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu. Letos se růže vydařily a opravdu mně dělají radost. Snažím se vypěstovat nové.

      Vymazat
  2. Me encantan tus rosas y se ven muy bien. Besos.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu. Mám růže opravdu moc ráda a snažím se každým rokem, aby mně kvetly.

      Vymazat
  3. Janko máš krásné růže, nedivím se radostí z nich ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alespoň něco. Na afrikánech a červených zářivých šalvějích si pochutnali slimouši. Co nadělám....

      Vymazat
  4. Janko, tvoje růže jsou nádherné, cítím vůni a dotýkám se sametových okvětních lístků! Miluju je, mám i žlutou a lila. To první je něco jedinečného
    Objetí ciao Susanna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu. Vždycky jsem toužila mít bílou růži a stále se mně nedařilo ji vypěstovat. Až nyní. A tak mně dělá radost.

      Vymazat
  5. Žádné velké lijáku u nás zatím nebyly, takže za každý déšť jsem ráda. V jednu dobu byla zahrádka pěkně vyschlá. Růže mi zatím nekvetou, zatím mají uzavřená poupata.
    I když je všechno zrychlené, tak přeci jenom u nás v Podkrkonoší je vše později.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nám se každý rok déšť vyhýbal a letos je tomu obráceně. Prší a prší. Do zahrádky se nedá vstoupit a plevel si vesele roste.

      Vymazat
  6. Máš nádherné růže,ať dělají radost.🌹

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu. Mám z růží letos radost a snažím se vypěstovat další.

      Vymazat
  7. Qué bellas rosas !!!!.
    Un abrazo.

    OdpovědětVymazat

Něco málo ze zahrádky

 V letošním roce, na rozdíl od těch několika předcházejících, si na nedostatek vláhy nemůžeme stěžovat. A je to vidět i na rostoucí zelenině...