úterý 11. června 2024

Kleopatřina jehla

 Neboli Mnohokvět, latinsky Kniphofia je majestátní trvalka původem z Jižní Ameriky. Tuto rostlinu mám ve své zahrádce už několik let a nikdy nezklame. Kvete od června do srpna. 


Takhle před několika dny začínala nakvétat.

Má ráda hlinitopísčitou dobře propustnou půdu bohatou na živiny a  nesnáší přemokření.


Nyní její květy dosahují už výšky více než 120 cm. A stále se objevují nové.


Počítala jsem a počítala a nemohla se dopočítat. Je jich ale více než třicet.


Tak alespoň tato kytička mně dělá letos radost, 
když díky jarním mrazům  a neustálým lijákům jsme přišli o část úrody.











26 komentářů:

  1. Tetkapernikarka
    Jani, kvete nádherně. Ať Ti dělá dlouho radost. I u nás jsem ji v několika zahrádkách obdivovala.
    Měj se hezky.😊🌞🍀 Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, mám ji už dlouho a zatím nezklamala. Už jsem ji musela i "zmenšit" a rozdala malé rostlinky kamarádkám. Tak snad vydrží i nadále.

      Vymazat
  2. Krása! Mám ji také na záhonku před domem, ale letos mi nekvete.

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavé složení květů, mám ráda když květiny kvetou delší dobu, to je delší doba radosti. Užívej si květy a měj se fajn. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo. Nakvétá pomalu. A když odkvetou první květy, vynoří se zespodu další.

      Vymazat
  4. S touto květinou jsem se u tebe seznámila poprvé :). Kvete moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, nyní je hodně populární. Mají ji na všech květinových a zahrádkářských výstavách. A i v jiných barevných provedeních.

      Vymazat
  5. Měla jsem od Libby dvě, tuhle co máš ty a bílou. odešly obě. Zřejmě jim nevyhovuje zdejší těžší půda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, tak může po sezóně poslat nějaké odkopky.

      Vymazat
    2. To bys byla hodná. Já jí budu muset připravit místo se zeminou která by jí vyhovovala

      Vymazat
  6. Krásná rostlina se všemi těmi teplými odstíny od žluté po intenzivně oranžovou. Mrzí mě ztráta části úrody, bohužel už si nejsme ničím jisti
    Ciao Janka, Susanna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu kytičky. Opravdu mně dělá radost.

      Vymazat
  7. Nádherná rostlina,máme ji i u nás na kvetoucích veřejných prostranstvích.🌞

    OdpovědětVymazat
  8. Mám takový dojem, že jsem tuto Kleopatřinu jehlu zahlédla v městské výsadbě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je klidně možné. Její pěstování se hodně rozšiřuje.

      Vymazat
  9. Překrásná kytka, viděla jsem ji v několika zahradách a netušila, že se takhle jmenuje. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  10. Es preciosa, la he plantado varias veces, pero no ha nacido. Besos.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě moc mrzí, protože její pěstování není až zase tak náročné.

      Vymazat
  11. Je krásně dekorativní. Taky by se mi u nás na zahrádce líbila.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na podzim můžu poslat nějaké oddenky. Není problém.

      Vymazat
  12. Nádhera, Janko!
    Nemám, ale budu si muset jehlu pořídit.
    Posílám pozdravy, H.

    OdpovědětVymazat

Čáry máry na obloze

 Nevím, co se včera, tj. ve středu dělo, ale u nás kolem poledne létalo jedno letadlo za druhým.  Pěkně vysoko a za sebou dělalo krásnou bíl...