pátek 26. dubna 2024

Co mě zaujalo

Většinou jdu docela rázným tempem a zamyšlena na autobus, abych přišla včas. Stejně tak i do obchodu na každodenní nákup. Trasa je stále stejná a není dlouhá, takže na ní není co obdivovat.  Ale občas se stávám trochu všímavější a snažím se vnímat i věci, které mně dříve unikly.

Tak například tato, poněkud archaická a netradiční tabulka na našem vlakovém nádraží, která udává nadmořskou výšku našeho městečka.


V našem okresním městě, kam pravidelně jezdím, je nedaleko nádraží pošta. A u vchodu do ní je tato zajímavost. Stále mně vrtá hlavou, k čemu měla tato věcička sloužit. Nabízejí se různé varianty. Jak byste si její použití vysvětlili vy?


Při našich výšlapech s kamarádkami do přírody mě zaujala zase tato lokalita. Vůbec jsem netušila, že něco takového v našem okolí v lese existuje.


A když prší a není možno jít na výšlap, tak kamarádky zajdou nejraději na kávičku. /Tu já ale nemusím/. A v útulné kavárně mají spoustu zajímavých relikvií.


No, a ještě jedna, podle mě, příšera na závěr. Zdobí malou mýtinku a odpočinkový přístřešek na turistické cestě v našem okolí. 


Co vy na to? Je to umělecké dílo a hodí se do přírody?






20 komentářů:

  1. Cara janka, è verissimo che a volte non notiamo cose belle, perché abituati a vederle ogni giorno. mi piacciono gli elementi d'epoca! credo che quei ganci servivano per legare cavalli una volta, ora cagnolini fedeli che aspettano il padrone. l'ultima foto sembra un qualcosa di naturale ma adattato per l'uomo e dunque da lui costruito.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Susanna, myslím, že s tím zařízením na přivazování koně máš pravdu. Už jsem tento názor slyšela vícekrát. Děkuji za názor.

      Vymazat
  2. È proprio vero, a volte siamo così abituati a vedere certe cose che ci circondano che non ne notiamo la particolarità.
    Il ferro di cui chiedi l' utilizzo, da quanto ne do dovrebbe servire per pulire le scarpe dal fango .
    I nostri vecchi ne sapevano una più del diavolo 😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za tvé vyjádření, i když tomu moc nerozumím.

      Vymazat
  3. Janko, pár zajímavostí se vždycky najde, musíme se jen umět dívat.
    Nevím, jak je budova pošty stará, ale takhle nějak vypadalo zařízení, ke kterému se uvazovali koně.
    S rezavým kovem teď umělci hodně pracují, viděla jsem i daleko horší kousky :o)
    Měj hezké jarní dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím koněm máš asi pravdu. Tato budova byla postavena v roce 1900 a to byl kůň hlavním dopravním prostředkem.

      Vymazat
  4. Janko, taky si všímám drobností a nestačím se divit. Ta věc na poště - nebylo to odstaviště na vozíky, kárky apod - na uzamčení? Nebo na deštníky? Plácám hlouposti, že?! Ten přístřešek se mi moc nelíbí, mně by se víc líbil malý obyčejný altánek s lavičkou a košem. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Do přírody a do lesa patří věci z přírody, třeba ze dřeva a ne rezaté železo. Ale umělci to zkrátka vidí jinak.

      Vymazat
  5. Ráda si všímám takových detailů. Obdivuji staré kliky u dveří - jsou někdy opravdu krásné. No, ten přístřešek ? Nevím, nevím. Takové divné je to.
    Pěknou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám moc ráda staré kování u dveří a vůbec hodnotné staré věci - detaily.

      Vymazat
  6. Ahoj Janko, u té pošty bych tipovala na nějaké přivazování - zvířat, nebo kola ? Přístřešek na mě působí strašidelně... Měj se moc hezky, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi tam opravdu přivazovali koně, protože tato budova pošty byla postavena v roce 1900.

      Vymazat
  7. Ten přístřešek je příšerný :-) ostatní jsou zajímavé i ten psí hřbitov jen není moc opečován, děkuji za milou návštěvu a hezké dny přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu. A navíc kamarádka, když si ho prohlížela, tak si o ostré konce kovu roztrhla bundu. Tak mu nemůže přijít na jméno.

      Vymazat
  8. Creo que lo de la pared, es para atar los caballos, el refugio asusta un poco. Besos.

    OdpovědětVymazat
  9. Máš pravdu. Souhlasím s tebou. Přeji pěkné májové dny.

    OdpovědětVymazat
  10. Mně se líbí i ten přístřešek, je zajímavý (byť se přiznám, že mám trochu pochybnosti o jeho funkčnosti jako přístřešku). Moc pěkný je ten mlýnek na kávu i kovové udělátko před poštou (nemohlo to sloužit pro přidělání poštovní schránky?)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  11. Janko, přístřešek je hodně divný. obávám se, že by před deštěm moc neochránil. U té pošty si tipuji, že to sloužilo na uvazování koní. Měj se hezky, zdravím 😀🐴

    OdpovědětVymazat
  12. S těmi koňmi máte asi všichni pravdu.

    OdpovědětVymazat

Bílá

 Stále ještě v naší zahradě, co se týká kytiček, převládá bílá.  Převládají bílé sasanky a také si rostou, kde chtějí. Zato snědek jsem jedn...