neděle 15. října 2023

Stále kvetou

 Je půlka října a kytičky na mé zahrádce stále kvetou. Nemám sílu je odstranit, i když vím, že jejich konec musí s nadcházejícím listopadovým obdobím nutně přijít. Muškáty na parapetech oken jsou jako by byla půlka prázdnin. Stejně tak malé žluté afrikány jsou v nejlepším květu.

Sekundují jim barevně i zářivě červené šalvěje.


 I voňavé bílé floxy mně stále dělají radost.


Chtě nechtě jsem už dnes odstranila ze skalky květináčky kvetoucích bramboříků, které tam vždy dávám v létě "letnit". Přece jen nízká ranní teplota by jim mohla uškodit.


Jen tyto rozkvétající kytičky mi dávají najevo, že podzim už je tady a musím se s ním smířit.



Tak snad včelky si letos dostatečně užily a zimu v pořádku přežijí.


Přeji krásné podzimní dny!!!

                       










16 komentářů:

  1. Jani hezky Ti to pořád všechno kvete. Příroda je popletená, mě vykvetly všechny azalky, co mají kvést na jaře... Měj se hezky, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, tak to je pěkné nadělení. A budou potom ještě kvést znovu na jaře?

      Vymazat
  2. Taky nám ještě kvetly kytičky na chalupě, ale dneska už se podzim začal razantně hlásit o své slovo, takže už bude s kytičkami konec.
    Stáňa - http://veverkoviny.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás je to stále dobrý. Mráz zatím nebyl, a proto není nic zničeno.

      Vymazat
  3. Je podzim a mě začala kvést poprvé nerine. Narozdíl od všech svých příbuzných kvete až na podzim. Tak jsem zvědavá jestli vykvete i příští rok. Na tyhle první květy jsem čekala tři roky. Afrikány jsem zlikvidovala z truhlíku a ještě čekají na likvidaci v mísách. Muškáty už jsou na půdě i fuchsie a tím pádem mi toho venku moc nekvete. Astřičky bídně páč jsem je v rámci renovace záhonu rozsazovala. Tak snad příští rok budou dělat radost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty nějak spěcháš s tím podzimním úklidem. Mně je líto kvetoucí kytičky likvidovat.

      Vymazat
  4. Hezké fotografie. Také mi to na záhonku kvete. Dokonce obrazila i růže. Astry vysoké ( trvalky ) už pomalu odkvétají a po dnešním ranním mrazíku už asi vše skončí. Celý den máme pouhých 7°C, tak že podzim se vším všudy. Afrikány mi sežrali slimáci dva dny po výsadbě, tak že jsem to s nimi vzdala...Měj krásné podzimní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pěkné podzimní dny mají ještě přijít. Je to jako na houpačce.

      Vymazat
  5. Ta příroda je asi letos trochu popletená,ale je hezké,když ti kytičky jano pořád kvetou,hezké dny přeji...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu. Chvíli je zima a chvíli velké teplo. Netypické ro toto roční období.

      Vymazat
  6. Beautiful flowers inside a wonderful garden.

    OdpovědětVymazat
  7. Díky fotkám budeš mít barevno i v zimě - moc pěkně ti to ještě kvete. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, tak snad ještě pár dnů to vydrží. Bude mně po kytičkách smutno.

      Vymazat
  8. Todavía están preciosas tus flores. Feliz otoño también para ti.

    OdpovědětVymazat
  9. Moc děkuji. Myslím, že u vás je teplo a slunečno stále.

    OdpovědětVymazat

Tvořivá knihovna

Že nevíte o co jde? Hned vysvětlím. To je tzv. výtvarná dílna, kterou organizuje Městská knihovna a je určena především seniorům, tedy přesn...