středa 13. září 2023

Letošní krásky a bojovnice

Je spousta zahradních kytiček, které se mi nedaří vypěstovat. Zasadím jejich semínka a NIC. Nic nevyroste.

Na druhé straně jsou kytky, já jim říkám bojovnice, protože ty vyrostou samy bez mého přičinění a na takových místech, kde bych to vůbec nečekala.


Mezi bojovnice tradičně patří malé barevné macešky, které jsem před několika roky dostala od Květy. Chtěla bych je na skalce, ale tam se ji nelíbí.
Kousek dále jsem objevila malou, tmavě modrou petúnii, kterou jsem v loňském roce pěstovala v truhlíku nahoře na zídce.


I bílým zvonkům se lépe líbí v zídce než než v záhonku.


A další bojovnice.


I ocúny si dělají, co chtějí.


Naopak vzorně nyní začala kvést pupalka tam, kde je její místo.


A brambořík, kterého letním na skalce mi začíná dělat radost svým květenstvím. Snad ho budou následovat i ostatní tři další.


Už se na ně těším......






11 komentářů:

  1. Nádherná barevná přehlídka. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherně ti to kvete a ty bojovnice mám také moc ráda. Mně letos téměř vše sežrali na zahrádce slimáci, zůstaly jen hortenzie a levandule.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Se slimáky jsme také bojovali. Ale u nás chodili lumpačit spíše na zeleninu.

      Vymazat
  3. Macešky jsou skoro plevel. Koupíš na jaro velkokvěté krásky a můžeš si být jistá, že příští rok ti budou na mnoha místech kvést tyhle malé. Vrací se ke své původní velikosti i barevnosti.... mě takhle po terase ve spárách předloni rostly bidens z předchozího roku když byl v truhlících. A i když ho už dva roky nemám, stále se mi někde objevuje a vykvétá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se mně ještě nepodařilo, i když ho mám v truhlících také. Jen macešky, hledíky, měsíček lékařský a petunie a samozřejmě, že i divizny vždycky vysemení na tom nejnemožnějším místě.

      Vymazat
  4. Se ven preciosos donde han elegido para vivir. Besos.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu. Neměli bychom jim upírat jejich rozhodnutí, kde chtějí růst a kvést.

      Vymazat
  5. Nádhern kytičky, radost se dívat.

    OdpovědětVymazat

Tvořivá knihovna

Že nevíte o co jde? Hned vysvětlím. To je tzv. výtvarná dílna, kterou organizuje Městská knihovna a je určena především seniorům, tedy přesn...