čtvrtek 7. září 2023

Hledím, hledím, jsem hledík

 Ano jsem hledík, neboli antirrhinum a stačí mě vysadit jen jednou. Jsem kytičkou, která nezklame, jsem kytičkou babiččiných zahrádek. Mám mnoho barevných podob a kvetu celé léto.


Ve výběru kytiček na svou zahrádku poslední dobu nějak stále více tíhnu k výběru těch kytek, které pěstovala moje babička ve své venkovské zahrádce. A to byly floxy, denivky, pivoňky, ostrožky, kopretiny, astry i tyto hledíky.


Hledíky jsou nenáročné na pěstování a opravdu stačí jejich semínka zasít jen jednou a ony se opět na konci léta vysemení samy a příští rok vyrostou malé semenáčky. A já se vždy těším, v jakém barevném provedení se objeví.


Opravdu barev je celá škála, možná kromě modré a jsou samozřejmě i dvojbarevné.


Říká se jim lidově žabičky, psí tlamičky, lví či kočičí pusinky nebo zaječí hubičky, protože když zmáčknete květ hledíku ze stran, otevře se jako pusinka a pak opět zavře.
A kvetou od června až do října.


14 komentářů:

  1. Hledíky, mojí mamky oblíbené květiny, ano, jsou krásné a vděčné. Moc pěkně jsi je zdokumentovala. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Dokud jsem měla zahradu,tak jsem je také pěstovala,jsou to hezké a vděčné kytičky,máš je moc pěkné....

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné fotografie hledíků. Přeji Ti krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  4. Letos jsem si taky koupila u jedné květinářky hledíky v květináčku. Vysadila jsem je do zahradky a pořád krásně kvetou . Říkala jsem si přesně to stejně, Jani 😊👍 Tak uvidím příští rok.Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ti vysemení a budeš mít na příští roky vystaráno.

      Vymazat
  5. Tetkapernikarka
    Ještě musím ty tvé pochválit , máš krásné barvy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je vždycky sázka do loterie a velké překvapení, jak se vybarví.

      Vymazat
  6. Také dávám přednost tradičním kytičkám našich zahrádek, ale letos mi ty hnědé příšerky (šneci nebo co to je) vyjma hortenzií a levandulí sežraly všechny ostatní kytičky... A hledík a denivky určitě příští rok zase vysadím.

    OdpovědětVymazat
  7. Me encantan estas flores, he tenido siempre muchos de ellos. Besos.

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý tip, co vysadit na zahrádce příští rok. Cokoliv, co se samo semení je je to bezúdržbové, se hodí. Já nejsem zrovna moc zahradník :D

    OdpovědětVymazat
  9. Jani, hezké kytičky jako ze zahrádky u mojí babičky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat

Tvořivá knihovna

Že nevíte o co jde? Hned vysvětlím. To je tzv. výtvarná dílna, kterou organizuje Městská knihovna a je určena především seniorům, tedy přesn...