středa 9. srpna 2023

Všechny stejné, ale přesto každá jiná

 Miluji slunečnice.

 Jednou jsem zasela jejich semínka a od té doby mám vystaráno. Každý rok na jaře projdu zahradu a její semenáčky si přesadím na místo, které jsem jim vyhradila. 

Velkou službu mi v tomto ohledu dělají stehlíci, kteří koncem srpna ve velkých houfech moje slunečnice navštěvují.


Slunečnice je ikonou letních zahrad, nositelkou pozitivní energie a optimismu.


Symbolizuje věrnost a dlouhověkost.
 Proto se dávají slunečnice jako symbolické květiny ke třetímu výročí sňatku.

Víte, že jedna slunečnicová hlava může obsahovat až 2000 slunečnicových semínek? Ty obsahují spousty vitamínů, hořčík, měď, fosfor, mangan a selen a  mají nízkou hladinu cholesterolu a sodíku.

Nejvyšší slunečnice zapsaná do Guinnessovy knihy rekordů vyrostla v roce 2014 v Německu a měřila 9,17 metrů.


V České republice je slunečnice druhou nejrozšířenější olejninou.











17 komentářů:

  1. Slunečnice mám ráda,ale v mém okolí nejsou,škoda....tak jsem se potěšila tvýma krásnýma fotkama,měj hezké dny...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu nejsou? To je velká škoda. Jsou moc krásné a dodají optimismu svou barvičkou a krásou.

      Vymazat
  2. Slunečnice mám také ráda. Jsou krásné na zahradách, na polích i ve váze. Máš je krásné a tak ti dělají radost svými květy a pak ještě l ptáčkům jako zdroj potravy. Přeji Ti krásný večer a pohodové další letní dny. Snad už budou slunečné

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. mám radost, že můžu pozorovat stehlíky, jak hodují.

      Vymazat
  3. Tetkapernikarka
    Jani, ať Ti dělají slunečnice radost a věřím, že i jejich krásné květy na fotkách napomohou, aby už dny byly zase víc slunečné.😊🌞 Dozrávají ostružiny a moc vody jim neprospívá.
    Měj se hezky, pohodově a zdravě 😊🍀🌞 Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, dny jsou opět slunečné až moc. Ale mně to nevadí, já mám teplo ráda.

      Vymazat
  4. Taky mi občas ptáci zasejí semínka. Jenže letos mi všechny co vylezly až na jednu sežraly slimejši. Už se bojím je na záhony vůbec dávat protože ty mrchy by mi je zdlábly na posezení....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to opravdu nemilé a velká pohroma. U nás jsou slimejši naštěstí zatím v omezené míře.

      Vymazat
  5. Taky máme na chalupě slunečnice, ale semínka vždycky někde zmizí a semenáčky žádné. Takže semínka každé jaro kupujeme, protože je stejně jako ty máme s mámou rády.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi jak je stehlíci vyzobávají, tak některá semínka vyhodí a ty potom na jaře vzklíčí. A tak je to každý rok.

      Vymazat
  6. Janko tak to je moc hezký slunečnicový příspěvek ! Slunečnice mám moc ráda, pěstují se hodně na polích kolem chalupy bratra, kam hodně jezdíme. Pozdravuju, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou opravdu krásné, vznešené a je na nich co obdivovat.

      Vymazat
  7. Janko, zrovna včera jsem dostala slunečnici od dcery.Mam je ráda,určitě si zasadím příští rok na balkon,pár let jsem je pěstovala ještě na starém bytě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu ti držet pěsti, aby se to podařilo a slunečnice ti dělaly radost.

      Vymazat
  8. Taky mívám na zahradě slunečnice, ale letos jsem na ně nějak pozapomněla.
    Slunečnice září na dálku.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Janko, slunečnice mám také moc ráda, fotky jsou nádherné. Zdravím, pá 👍😄

    OdpovědětVymazat
  10. Los girasoles son preciosos. Besos.

    OdpovědětVymazat

Tvořivá knihovna

Že nevíte o co jde? Hned vysvětlím. To je tzv. výtvarná dílna, kterou organizuje Městská knihovna a je určena především seniorům, tedy přesn...