neděle 13. srpna 2023

Kdo u nás bydlí

 Jsme "kočičí famílie". To je všeobecně známo. Současný stav je - tři kočičky. ale byly doby, kdy u nás bydlelo i sedm kočiček. To bylo tehdy, když se narodila koťátka. A samozřejmě, že k nám chodí i cizí kočky asi ze sousedství na stravu. Ale nám to nevadí.

Ale našli byste u nás i jiné zvířecí obyvatele. V loňském roce jsme měli v jezírku žabku, pravidelným večerním strávníkem je ježeček a na ve foliovníku přebývají ještěrky. O stehlících na slunečnicích a strakapoudovi s vydlabanou dírou a hnízdečkem ve třešni nemluvě.

Ale máme i jiné zvířecí obyvatele, které mně vždy docela vyděsí. V loňské roce jsem v srpnu po sklizni dávala do pořádku jahody. Stříhala jsem uschlé listy a plodnice a levou rukou rozmělňovala velké hroudy hlíny. Byla jsem zabrána do svých myšlenek a nedávala pozor a nedívala se, co beru do ruky. Najednou jedna hrouda byla jakási jiná. Byla měkčí než předcházející, měla jinou teplotu a najednou se mi v ruce pohnula. S výkřikem jsem ji upustila a najednou na mě koukala dvě očka. Nebyla to hrouda, ale krásná velká ropucha.

Byla jsem z toho natolik překvapená, že jsem ani nestačila dojít pro foťáček, abych ji zvěčnila.


Této ropuše se u nás natolik zalíbilo, že si našla obydlí u nás i letos, a to v myší díře. 
Vždy na mě vykoukne a už o ní vím, takže mě neděsí, tak  jako v loňském roce.

 
 Je to zajímavý obyvatel naší zahrádky.
 Ale do ruky bych ji nechtěla už vzít.
 I když  vzít si do ruky malého skokánka mi nikdy nedělalo žádný problém.


 Tak krásné dny, milá ropucho u nás a přines nám štěstí!!!!


16 komentářů:

  1. Zajímavá obyvatelka vaší zahrádky! Není to nakonec nějaký zakletý princ?
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslíš? Ale u nás by už žádnou princeznu nenašel....

      Vymazat
  2. My jsme měli ropuchu před pár lety v jímce s uzávěrem vody a vodoměrem. Přitom je to spíš nehostinné místo...

    OdpovědětVymazat
  3. Žáby tedy až na ropuchu klidně do ruky vezmu. Já jsem zvědavá jestli jí tu také ještě mám. Přerovnávala jsem u jezírka kameny a pod jedním seděla malá. Tak doufám že se tu uvelebí. Kočiček jsme měli doma nejvíc pět. Všechno nalezenci kteří k nám přišli a už zůstali. Teď už jen dva papírový kocoury dcery.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidím, že se to také u vás hemží zvířátky. To je dobře. U nás je podobné. Každý večer chodí ježek a dojídá to, co kočky nechají.

      Vymazat
  4. Na pohled milá žába,ale do ruky bych ji také nemusela vzít.Žijte si tam tedy v souladu a mějte se hezky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Žijeme v souladu se zvířátky. Bez nich by to bylo smutné.

      Vymazat
  5. Hezké fotografie. Ropuchu a jakoukoliv žábu mít na zahradě je známkou, že se o ní dobře staráte. Tak ať se vám všem dobře daří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu? Tak to jsem vůbec nevěděla. Udělala jsi mně tímto sdělením velkou radost.

      Vymazat
  6. Janko zdravím, napadl mě taky jako Jiřinku princ z pohádky... Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslíš, že by pro mě přišel ještě princ? Já už spoustu let jednoho doma mám. A tak měnit nebudu.

      Vymazat
  7. Janko, taková hrouda by mě také vyděsila, takové překvápko si klidně odpustím. Ropuchu už jsem neviděla hodně dlouho, ale jako holka si je pamatuji z dědovy zahrady, tam jich bývalo docela dost. Měj se hezky, zdravím 😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu to bylo velké překvápko. Vůbec by mě nenapadlo, že v naší zahrádce takový živočich přebývá.

      Vymazat
  8. También hay algunos en mi jardín. Besos.

    OdpovědětVymazat
  9. Opravdu? Tak máte skvělou zahrádku.

    OdpovědětVymazat

Tvořivá knihovna

Že nevíte o co jde? Hned vysvětlím. To je tzv. výtvarná dílna, kterou organizuje Městská knihovna a je určena především seniorům, tedy přesn...