pátek 18. srpna 2023

Když kvetou Ibišky

 Nikdy jsem jim nevěnovala zvláštní pozornost. Nějak více jsem si jich začala všímat, až jsme o prázdninách přestali jezdit k moři a začali navštěvovat termály na jižním Slovensku. Vždy jsme bydleli v soukromí a u každého domečku byly nádherné kvetoucí keře.

Ibišky se vyskytují  jako keře, polokeře, ale i stromky. Původem z teplých oblastí tropů a polotropů, ale lze ho najít v celém světě.
Je zajímavé, že žádný ibišek jsem si sama nekoupila, nikdy jsem ani po něm moc netoužila. Až při naší první návštěvě Slovenska - Velkého Mederu - jsem ho dostala od našich ubytovatelů jako dárek. A druhý rok opět. Samozřejmě, že jinak zbarvený. A už jsem jeho kráse a kouzlu propadla. Začala jsem sbírat jeho semínka vypěstovávat si malé semenáčky.


Začalo to tímto světle fialovým s červeným středem.


Také zbarvený do fialova, ale trochu jiný odstín.


Tmavě červený střed má i tento čistě bílý ibišek.


A opět růžovofialová barvička, ale ibišek s plným květem.


I zcela bílý /albín/ je zajímavý.
Samozřejmě, že mám pokojový, jasně červený ibišek. Ale při jeho kvetení pouze jeden den, jsem ho zapomněla vyfotit. Tak příště.
Při poslední návštěvě Maďarska jsem v lázních Zalakaros obdivovala ještě i jiné odstíny venkovních ibišků s obrovskými květy. Měla jsem v úmyslu si uříznout několik větviček a pokusit se o vypěstování, ale dostala jsem zákaz od manžela. Prý by se za mě styděl, kdybych v parku prováděla onen "lup". A tak se má školka ibišků nerozrostla a musím se spokojit s tím, co mám. 
I když, možná. Do Zalakarose pojedeme opět......








14 komentářů:

  1. Krásné fotografie. Ibišky mám také ráda a překvapilo mě kolik různých barev je možné v zahradách vidět. Naši mají růžový, sousedka bílý s růžovým středem. Přeji Ti krásné dny v pohodě a ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za přání. Nyní jsme týden lenošili na dovolené a opět začne "zahradní" kolotoč.

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu a jsem ráda, že se ti líbí.

      Vymazat
  3. Krásné květy. Já mám jen fialový a letos nenarostl tak jako dříve. Ale kvete. :o)
    Přeji hezkou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
  4. Son preciosos, yo tengo varios. Besos.

    OdpovědětVymazat
  5. Fukcarinka - Janko,moc hezkou sbírku ibišků máš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Říkáš sbírku? To mě ani nenapadlo. Tak nějak se to samo sešlo.

      Vymazat
  6. tetkapernikarka
    To je nádhera, Jani ! Zdraví Alena

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné! Já mám jen bílý s bordovým středem.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Jestli sesbírám semínka, tak můžu poslat!!!

    OdpovědětVymazat

Tvořivá knihovna

Že nevíte o co jde? Hned vysvětlím. To je tzv. výtvarná dílna, kterou organizuje Městská knihovna a je určena především seniorům, tedy přesn...