středa 12. července 2023

Sklizeň začíná

 A musím říci, že to zrovna moje hobby není. 

Na jaře budu s velkou chutí rýt a připravovat záhony. Vybírat semínka. Pěstovat přísady, okopávat záhony, zbavovat je plevele, zkrátka pracovat na zahradě. Ale sklizeň? Nevím proč, ale ta mě moc netěší, i kdyby měla, žeee???

Naštěstí letos je situace podstatně jednodušší. Jarní mrazíky úplně zlikvidovaly meruňky, takže z pěti stromů jsme sklidili tak asi něco kolem dvaceti meruněk, takže žádné starosti se zavařováním a marmeládou či džemy. Stejně tak dopadla višeň. Opět nebude žádná marmeláda a ani griotka.

První přišly na řadu jahody.

 Mám malý záhonek, který zcela stačí pro naší potřebu i pro výrobu několika skleniček džemu.

Čeho je letos opravdu hodně, to je angrešt. Mám sice jen tři stromečky, ale ty jsou obsypané. A tak přemýšlím co s tím. Marmeládu jsem zatím z angreštu nikdy nedělala.

A sirup z mé milované divizny také v zimě při bolení v krku přijde k duhu.

 Samozřejmě, že něco rozdám i přátelům.

A zítra nastupují první okurky. Hrášek je už v mražáku, a už se pomalu chystám na malé cibulky

Aby mně moc nepřerostly.





A tak sklizni ZDAR!!!!!!
.



15 komentářů:

  1. Tetkapernikarka
    Letos meruňky ani u nás. Syn má na stromě meruněk 6 🤦‍♀️
    Jani, ať Ti jde sklizeň hezky od ruky. Vše se bude v zimě hodit 😊
    Měj se hezky a pohodově 😊🌞🍀 Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, ale v tom horku se mně moc nechce. Ale úroda zkrátka nepočká.

      Vymazat
  2. Ono to dá hodně práce a trpělivosti při zpracování úrody,ale na druhou stranu se to v zimě určitě hodí a víme,že je to bez škodlivých přísad.Tak přeji hodně úspěchů v zavařování,ať se daří...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za povzbuzení. Dnes přibyly opět sklenice okurků a nějaký angrešt.

      Vymazat
  3. Jani, mě zavařování docela baví, ale nesmí být ovoce po bednách :o)
    Tu angreštovou marmeládu zkus, jde to rychle a je dobrá - do jogurtu nebo na linecký koláč...
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, chystám se na ni. Zítra to vypukne a dám vědět, jak se zadařilo.

      Vymazat
  4. Taky, když je co, zavařuji. Ale už jen v přiměřeném množství. Snad jen okurek zavařuji více, protože ty jdou u nás na odbyt hodně.
    Tak ať se Ti daří!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naložené okurky milují naši vnoučci a jednu sklenici zvládnou na posezení. Tak se musím snažit.

      Vymazat
  5. Já toho na zahradě až tak moc nemám. Z mnoha keřů rybízu a angreštu zůstal jeden červený a jeden černý, ostružiny zatím nezrají, za to kanadských borůvek zas bude hafo. Ale co teď mám připravené na zpracování jsou základy pro džemy z červeného a černého rybízu který jsem sklízela u dcery která je teď na dovolené. A mám ze včera hotových pár skleniček falešných brusinek z červeného rybízu. Její borůvky jsou zatím taky v mrazáku a angrešt, který jsem chtěla kombinovat z černým rybízem je ještě kyselý až hanba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem dělávala rybíz ala brusinky. Borůvku mě podryl krtek a nejen ji. Strašně u nás řádí. A brzy přijdou na řadu cibulky v nálevu jako okurky.

      Vymazat
  6. Já to mám naopak - mě zahrada baví až ve chvíli, kdy se tam dá najít něco k snědku nebo na zavaření. Mám se letos urodily višně (mám 25 skleniček marmelád) i třešně (ty jsme zatím konzumovali samotné a v bublanině, ale budeme ještě mrazit a asi dojde i na kompot). Rybíz ještě nemáme zralý, ale moc ho není.
    Marmeládu z angreštu (ale z červeného) jsme dělali loni a byla moc dobrá, dobrý je angrešt i ve směsi s rybízem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás byla na jaře pohroma v podobě mrazu, který přišel dvakrát zrovinka, když kvetly meruňky a višně. Vše totálně zmrzlo. A to máme 5 velkých stromů meruněk.

      Vymazat
  7. Me ha encantado tu cosecha. La mermelada de grosellas es riquísima. Besos.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak naše stařičká višnička se letos vytáhla a dala nádherné višně. Už jsou v lahvích na griotku a zbylo i na džem. O sirupu z divizny jsem nikdy neslyšela, tak to zkusím dohnat na netu. Hodně pohody.

    OdpovědětVymazat

Podzimní dekorace

 Za krátký čas pomalu začne zima a já teprve nyní přicházím na blogu s podzimní dekorací, i když už celý říjen zdobí náš stoleček na verandě...