úterý 18. července 2023

Denní krásky

 Jsou krásné, vznešené a jedinečné. A já jsem se do nich úplně zamilovala. Mají jen jednu chybu. A to velkou. Jejich květ kvete jen jeden den. 


A s tím také souvisí jejich pojmenování - denivky, neboli hemerocallis.


Mám je ráda také možná proto, že mně připomínají mé oblíbené lilie.


Každý rok na jarní výstavě na Flóře v Olomouci nedokáži odolat a na můj záhonek přibude další denivka.


A pak ani nevím, jestli toto vybavení už náhodou nemám.


Už kdysi mě uchvacoval celý záhon těchto kytiček u babičky na vesnici, kam jsem jezdila na prázdniny. To byly takové ty klasické denivky žluté a plavé. A to jsem ještě netušila, v jakých všemožných barevných variantách se vyskytují.


Každý den čekám, jaký další květ mě překvapí.


Škoda, že jeho krása je tak pomíjivá.



19 komentářů:

  1. Fukcarinka - jsou opravdu nádherné.

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, denivky máš nádherné. Taky jsem propadla jejich kouzlu, mám radost z každého květu a opět jsem přikoupila další . Na její květ si budu muset počkat do příštího roku, ale jak se znám určitě není poslední.
    Měj se krásně .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme na tom stejně. Nakupovala bych další a další.

      Vymazat
  3. Denivky jsou nádherné. Krásně Ti kvetou. Máš nádherné barvy. Přeji Ti ať ti dělají radost po celou dobu kvetení

    OdpovědětVymazat
  4. Jani máš krásnou sbírku ! Škoda, že kvetou tak krátce viď. Měj se hezky, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to nespravedlivé, že ta krása vydrží jen tak krátce.

      Vymazat
  5. Takovou nádheru vysadila radnice okolo hlavní ulice...je to opravdu krása
    Eva H.

    OdpovědětVymazat
  6. Něžná nádhera,máš krásnoukvetoucí sbírku,přeji hezké letní dny...

    OdpovědětVymazat
  7. Son preciosas, tengo varias iguales. Besos.

    OdpovědětVymazat
  8. Uvažovala jsem o denivkách na chaloupku, ale netušila jsem, že kvetou jen jeden den... to bych asi ani nestihla jejich květ vidět. Ale jsou krásné...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně to také moc vadí, že kvetou tak krátce. Ale co nadělám.

      Vymazat
  9. Tetkapernikarka
    Jani, máš je nádherné, krásné barvy. Jsou to opravdu krásky 👍😊 Já mám takové ty oranžové obyčejné. Jsou taky moc pěkné.

    OdpovědětVymazat

Podzimní dekorace

 Za krátký čas pomalu začne zima a já teprve nyní přicházím na blogu s podzimní dekorací, i když už celý říjen zdobí náš stoleček na verandě...