úterý 27. června 2023

Ve znamení bílé

Je to  barva spojená s představou nevinnosti a čistoty. Bývá spojována se začátkem života, ale také s jeho koncem. Uklidňuje a utěšuje. Je to také barva tajemství. Je chladivou barvou, která působí rozjasňujícím dojmem, zvětšuje prostor a napomáhá přemýšlení. Je něžná, krásná, okouzlující.

A také někdy moc vonící. Jako tento keř jasmínu.

I hortenzie se už chystá nás okouzlit svými obrovskými bílými květy.


Něžné zvonky jsou také nejpěknější v bílé.


I bílé kouličky muškátů jsou neopakovatelné.


A co teprve petunie. Ty bílé jsou navíc mocně voňavé.


A samozřejmě klenotem jsou tyto lilie.


Ale je ještě jedna "bílá", bez které bych se ráda obešla. 
Bojuji s ní bez přestání, ale stále se nedaří.
Ach jo......


Třeba mi poradíte, jak na ni.......


20 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Una stupenda carrellata di fiori bianchi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu. Bílá je zkrátka jedinečná.

      Vymazat
  3. Je to nádhera. Mně kvete hortenzie do modra. Líbí se mi bílé muškáty, ale byť se mi pěstování muškátů daří, tak bílé mi nikdy nešly tak, abych byla spokojená :-).
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně zase bílé jdou lépe než červené,pěkné dny přeji

      Vymazat
    2. Bílé muškáty mám letos poprvé, A opravdu se vydařily.

      Vymazat
  4. Nádherně rozkvetlé... Parádní fotografie, které potěší. Škoda, že nelze přidat i tu vůni. Přeji Ti krásné letní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda. A zvláště navečer zajít do zahrady a cítit tu nádhernou vůni.

      Vymazat
  5. Poslední fotka je myslím kozí noha, té máme na zahradě až moc. Jak na ní, to bych také potřebovala vědět, vytrhávám jí, ale stejně to nepomáhá. Každý rok se objevuje zas a zas. Jasmínový keř neznám, je nádherný. Měj se hezky, pá 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Bršlice jedna nezlomná. Píší o ní, že je to výborná léčivka, ale já ji nechci a nemůžu se jí zbavit.

      Vymazat
  6. Krásně ti to kvete ... (tedy až na ten plevel)

    OdpovědětVymazat
  7. Jani, zdravím. Mě letos jasmín po letech nádherně kvetl a voněl. Máš to všechno moc hezké ! Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu a jsem ráda, že se ti líbí.

      Vymazat
  9. Fukcarinka- - moc pěkné bílé květy máš na zahradě Janko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nyní opět nastupuje jiná barvička. Ale té práce......

      Vymazat
  10. Evi, samé krásné květy a jistě i vůně. Ta kozí noha - jedině zrýt a vybrat ty oddenky, jinak se toho nezbavíš. A letos jsem se dočetla, že se ty oddenky dají prý i jíst! To mě podrž. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  11. Přesně to tak dělám. Vybírám poctivě každičký kousíček oddenku. Ale ona potvůrka prorůstá keříky a kytkami a tam to nejde vyrýt. To bych musela zlikvidovat i ty keříky a kytky.

    OdpovědětVymazat

Podzimní dekorace

 Za krátký čas pomalu začne zima a já teprve nyní přicházím na blogu s podzimní dekorací, i když už celý říjen zdobí náš stoleček na verandě...