pondělí 5. června 2023

Sběratelství - známky

 

 Že sbírám kapesní kalendáříky, tak to je o mně všeobecně známo. Vědí to všichni mojí známí, přátelé, rodina a kamarádi. A kdo může, tak mi občas něčím přispěje. Všude se šetří, a tak kapesní kalendáříky přestávají firmy jako své propagační materiály vydávat. A kde je možno je získat??? Na výměnných burzách, na veletrzích, v obchodech, na poště, v bankách, a nebo formou poštovní výměny. Já  dávám přednost už nějakou dobu té poslední variantě. Mění se kalendáříky za kalendáříky, a nebo i za jiný sběratelský materiál. A tím jsou především známky a pohledy. Mě zaujaly především známky. Svou rozmanitostí, barevností, velikostí, náplní a dokonce i různými tvary.


Poštovní známka nemusí mít pouze tvar čtverce či obdélníku.


Hojně jsou zastoupeny známky se zvířaty.


Ale i s církevní a náboženskou tématikou.


I kytičky jsou často zastoupeny.


Dokonce i v celých sériích.


Významné osobnosti.


A toto je naše óbr známka s rozměry 9 krát 5 centimetrů.


A tyto poslední tři jsou zvláštní jemným papírem a formou provedení.
A to není zdaleka všechno.

Jaké  vyobrazení na známkách či tvar známky se líbí vám???




16 komentářů:

  1. Tutti bellissimi i tuoi francobolli. Anche io faccio la collezione

    OdpovědětVymazat
  2. Jako dítě jsem měla tuším 2 nebo 3 alba plná známek. Kde je jim konec....

    OdpovědětVymazat
  3. Mám z některých let osobní sběratelské kalendáříky (sbírám čajové přebaly), takže když mi na mail s.voskova@volny.cz pošleš adresu, tak ti můžu přispět do kalendáříkové sbírky. I když nevylučuju, že už je máš, protože jsem taky členkou KSK a kalendáříky na burzách měním buď za čajové přebaly nebo za jiné kalendáříky pro tetu, která je sbírá.

    OdpovědětVymazat
  4. Je to hezký užitné užitého umění. Líbí se mi nejvíc historické budovy a vozidla, auta, vlaky, památky. Dobrý nápad byly série s Večerníčky.

    OdpovědětVymazat
  5. Známek jsem si začala všímat, až když jsem začala pracovat na recepci, protože tam mi jich prošlo rukama hodně. Nikdy jsem se do nich ale nezažrala. Měla jsem ovšem kolegyni, která je maniakálně strhávala skoro z každého dopisu a sbírala je.

    OdpovědětVymazat
  6. Kalendáříky jsem sbírala do roku 2010. Pak jsem je ala jedné sběratelce. známky sbíral můj tatínek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím o hodně lidech, kterým učarovaly malé kapesní kalendáříky.

      Vymazat
  7. Kalendáříky jsem nesbírala, ale známky ano ještě jako školou povinná holka a také jsem sbírala nálepky z krabiček od zápalek... a že jich bylo a krásných! Kde ty moje sbírky skončily, ani nevím... Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  8. I've never collected maps but my brother collected them in his childhood.

    OdpovědětVymazat
  9. Kdysi dávno jsem sbírala obálky prvního dne, tedy obálky s krásnou grafikou a se známkami, které ten den opravdu byly vydány. Když si je někdy prohlédnu, tak musím vysoce ocenit kvalitu a krásu našich tehdejších poštovních známek. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  10. Můj taťka byl vášnivý sběratel,byl v nějaké té filatelistické organizaci.
    Mám množství nevyužitých známek,protože si dopisuji s "celým"světem ☺
    Přeji krásné a klidné sluníčkové dny ☺ Eva H.

    OdpovědětVymazat

Voňavá maličkost

 Mám hodně kamarádek a přátel, a tak chci vždy čas od času je potěšit malým dárečkem. K narozeninám, k svátku a nebo jen tak pro radost. Nic...