pondělí 22. května 2023

Tulipán

 Tuli, tuli tulipán, je naší zahrady pán. 

Červený, bílý, či do žluta, je jich celá paleta.


Sice nyní zbyly jen dva, ale přesto mě moc potěšily. Každý rok na podzim na Flóře v Olomouci si něco přikoupím. Dávám přednost jednobarevným tulipánům, protože časem se jejich zbarvení mění a barvy se začnou mísit.


Nejvíce mám samozřejmě klasických červených.
 Ty jsou spolu se žlutými narcisky a kamzičníkem a modrým modřencem velmi efektní kombinace.

Mám ráda i tyto žluté, které jsou poněkud vyššího vzrůstu.

A jedna kombinace mezitím - žluto červená. Ani nevím, jak vznikla.

 Jestli jsem je sama koupila, nebo to tak příroda způsobila..


 Nechybí ani ty fialové.


Moc se mi líbí čistě bílé a nažloutlé se špičatým květem.




Ale kde se vzalo toto vybarvení, tak to vůbec netuším.


A tyto zastupují růžovou barvičku. A stále ještě kvetou.


Takže mi chybí jen tulipe noire - černý tulipán, který mně evokuje ten krásný romantický film s Alainem Delonem. Už jsem ho kdysi měla, ale asi si na jeho cibulce někdo "pochutnal".
Tak mám alespoň úkol na podzimní Flóru.


17 komentářů:

  1. Hezké tulipány. Ty naše na chalupě letos každý vyhodily jeden nebo dva listy, ale po květech ani památka :(

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, krásné tulipány. Já mám na zahrádce jen červené. Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však červené jsou nejkrásnější. Je to zkrátka klasika.

      Vymazat
  3. Krásné barvy a tvary. Také mám pár kousků, ale takovou přehlídku jako máš ty, to já nemám. Pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  4. Tetkapernikarka
    Jani, to je nádhera a taky radost, že? Letos mi tulipány taky hezky kvetly. A díky chladnu i všechny květy dlouho vydržely. Na podzimní floře jsem nebyla, třeba to letos napravim😁Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, samozřejmě nejlepší je Flóra jarní. Ale já to tam mám jen kousek a vstupenku si vysoutěžím nebo dostanu od kamarádky "zadara", tak proč bych toho nevyužila, žeee???

      Vymazat
  5. Krásné jsou ty tulipány. také jich mám pár na záhonku před domem, ale už odkvétají. Moc hezké fotografie. měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu a jsem ráda, že se ti moje kytičky líbí.

      Vymazat
  6. Moc pěkná přehlídka jarních cibulovin. Jiřina N.

    OdpovědětVymazat
  7. Jani,máš moc hezkou sbírku krásných tulipánů,kytičky vždy dělají radost..přeji hezké dny...

    OdpovědětVymazat
  8. Jani, dodatečně vše nejlepší k svátku.
    Tulipány máš nádherné , hezké barvičky , líbí se mi ten bílej se špičatým květem.
    Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A už jsem zase v anonymních.
      Takže Jani, měj se krásně. Jana

      Vymazat
    2. Moc děkuji za přání. Ten bílý se špičatým květem je opravdu ojedinělý.

      Vymazat
  9. Twn bílý je moc zajímavý. Ale máš recht, černý tulipán alias Fanfán Tulipán nemá chybu

    OdpovědětVymazat

Bílá

 Stále ještě v naší zahradě, co se týká kytiček, převládá bílá.  Převládají bílé sasanky a také si rostou, kde chtějí. Zato snědek jsem jedn...