sobota 15. října 2022

Ořechy, kam se podíváš

 Ano, doslova ořechové šílenství.

Máme asi pět, ale docela malých ořešáků a letos se jim opravdu zadařilo. A navíc, soused, který už tu dávno není, zasadil ořešák těsně k plotu naší zahrady. Nyní patří tato zahrada někomu jinému a ten nemá čas se o ni starat. A tak oříšky padají k nám do zahrady.


Každý druhý den je sbíráme a je to nekonečné.


Louskání jader je práce manžela. Má na to zvláštní metodu. Den, dva nechá ořechy venku na sluníčku trochu vyschnout a poté se dá do toho. Nepotřebuje louskáček, ale prkénko, kladívko a nůž.


Položí ořech na špičku, práskne kladívkem a poté nožem vyloupne jádro.


Tímto způsobem se mu podaří skoro vždycky vyloupnout jádro pěkně rozpůlené. Žádnou sečku.


Ořechy jsou ještě vlhké a teprve nyní se suší. Mám jich plné parapety oken.


Poté se pěkně roztřídí na malá a velká jádra, vyberou se tmavá a černá, uloží se pěkně do mražáku a budou Mikulášské dárečky pro rodinu a přátele na vánoční pečení.








                                                                                                              


14 komentářů:

  1. Tak to je tedy úroda. My ořech na zahradě nemáme, takže louskání ořechu se u nás koná jen tak příležitostně.
    Klidnou neděli u vás !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už mě to vůbec nebaví. Ořechy - kam se podíváš a pořád to ještě nekončí.

      Vymazat
  2. Se ven buenísimas. se secaron mis nogales. Besos.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je mi moc líto. Škoda, že jsi tak daleko. Měla bych pro tebe nějaké.

      Vymazat
  3. Syn má letos taky velikánskou úrodu.Už jsem háčkovala větší pytlíky,ale je mohla snacha dosušit.
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to se máš, že máte tolik ořechů. Já vlašáky můžu, v pečení, naložené v medu, nebo jen tak chroustat. Ale nemám je. Mám šest velkých keřů lískáčů, ale už zas dva roky nic není...

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to je úroda,tiše závidím,ale v dobrém...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo. Ale už nás to zmáhá. Louskat, sušit....Všude samé ořechy. A stále ještě padají. Dnes jsme nasbírali opět plný kyblík.

      Vymazat
  6. Úžasné zásoby nejen na vánoční cukroví ♥

    OdpovědětVymazat
  7. Jani, to je ořechů... Mě zásobuje brácha a kamarádka, přebytky zavařuju nasucho do sklenic, protože v mrazáku nemám moc místa. Měj se hezky, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem to jednou zkoušela, ale nebyla jsem moc úspěšná.

      Vymazat

Bílá

 Stále ještě v naší zahradě, co se týká kytiček, převládá bílá.  Převládají bílé sasanky a také si rostou, kde chtějí. Zato snědek jsem jedn...