pátek 21. října 2022

Rýmovníkový med

 Už hodně dávno jsem dostala  od někoho snítky rýmovníku. Ale já ostuda si nepamatuji od koho. Po zakořenění ve vodě jsem je zasadila do květináčku a zdárně rostou dodnes. Ba co, přerůstají. Takže jsem zase já na oplátku podarovala několik kamarádek a známých. Nyní, po létě se rostlina zase tak mocně rozrostla, že to chtělo nějaký zásah. Rostlinky už nikdo nechce, a tak jsem se rozhodla zpracovat lístky rýmovníku na med. Není to nic složitého. Medy i sirupy dělám pravidelně i z pampelišky, divizny a meduňky.


Na internetu se dá najít spousta receptů. Já to dělám následovně a zadařilo se.
Natrhám lístky rýmovníku, má jich být kolem třiceti, ale já nešetřím, a tak dávám kolem padesáti. Zasypu cukrem a přidám citron nakrájený na plátky. Zaliju studenou vodou tak, aby vše bylo potopené. Nálev zakryji a dám na 24 hodin do chladu.

Druhý den pomalu vařím, než se cukr rozpustí. Potom nechám lehce bublat, až směs začne lehce tuhnout. Stále míchám. Potom přecedím do čistých sklenic a otočím dnem vzhůru.


Až přijde doba chřipek, tak určitě přijde tento medík vhod. A nebo i preventivně. Jedna lžička ráno na udržení imunity a dobrou náladu!!!






15 komentářů:

  1. Es muy interesante, no conocía esto. Besos.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to kouzelná rostlina. Její pěstování je nenáročné a má mnoho léčivých účinků.

      Vymazat
  2. Také dělám rýmovníkový sirup a je dobrý. Poprvé jsem dala také více jak 30 listů, ale zdál se mi trochu hořký. Jinak v mém okolí už rýmovník také nikdo nechce, všichni mají 😀😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, je trochu hořký, ale myslím, že to není na závadu. Ona ta rostlinka je zkrátka taková.

      Vymazat
  3. Hmm, v mém okolí ještě nikdo o medu z rýmovníku nehovořil. Takže pro mne je to novinka. Nepochybuj ale o tom že je to zcela určitě dobrý medík.
    Hezkou sobotu!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Ma dai che brava. Non sapevo che si potesse fare. Deve essere buonissimo.

    OdpovědětVymazat
  5. Super využite "nádchovníka" :-) Mám ho doma tiež, aj ja som ho dostala a už neviem, od koho...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Nerada vyhazuji to, co se dá ještě nějak zužitkovat.

      Vymazat
  6. Jani, zdravím. Rýmovník pěstovala moje mamka, množila ho a rozdávali. Sirup se bude hodit ! Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem ostříhala oba rýmovníky.Jak jinak-vyhodila jsem to,protože je už nikdo nechce.Jen dorostou,tak to taky udělám,díky za radu ☺

    OdpovědětVymazat
  8. A uvidíš, že budeš spokojená a ještě můžeš někoho obdarovat.

    OdpovědětVymazat

Retro vzpomínky

 Také se vám stává, že  někdy večer nemůžete usnout? Nepomáhá ani metoda dýchání /4-7-8/, žádné uklidňující čajíčky, dokonale vyvětraná míst...