pátek 27. srpna 2021

Levandule

 Kdopak by ji neznal???

Je to polokeř, nebo jen vytrvalá bylina. Má fialové květy, ale také bílé či růžové. Ale, co je hlavní - nádherně voní. Je známo více než 40 druhů. Velmi dobře snáší sucho, má ráda sluníčko a stálou cirkulaci vzduchu. Je pěstována jako okrasná rostlina, ale většinou pro silici - levandulový olej. Ten se používá v lékařství, aromaterapii a kosmetice a má protizánětlivé, antiseptické a repelentní účinky. Používá se též v gastronomii jako koření. Je to také medonosná rostlina. Levanduli si můžete rozmnožit řízkováním, hřížením, a nebo také vypěstovat ze semínek. Já to zkouším řízkováním, protože mé levandule nevoní tak intenzívně, jako u mé kamarádky. Tak uvidím, jak budu úspěšná.


 A na co používám levanduli já??? 
Tak předně na pletení levandulových paliček. 
Ty dělám každý rok a rozdám je kamarádkám, rodině a přátelům.


V minulých letech jsem také šila různé pytlíčky, srdíčka, polštářky, které jsem naplnila levandulí.


Také malé panenky.


Háčkované plněné polštářky.


A konečně různě velké háčkované a plněné pytlíčky.
A co letos?
Opět malá inovace.
Příště!!!!!






16 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu a jsem ráda, že se ti líbí.

      Vymazat
  2. Jani, jsi skvělá tvořilka. MOc se mi líbí šitá srdíčka a pytlíčky, to je skvělý dárek. Také mám levanduli na zahradě a opravdu je plná včel. Měj se krásně 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Já stejně všechno, co vyrobím, tak rozdám. Snad udělám druhým radost.

      Vymazat
  3. Janko, vyrábíš krásné a hlavně voňavé dárečky. Jsem zvědavá na letošní novinky.
    Já si dávám levanduli do skříní proti molům.
    Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo. levandule by měla moly vyhánět a také krásně provoní skříň.

      Vymazat
  4. Jani, levandule je úžasná, miluju ji. Na zahrádce její záhony stále rozšiřuju... A také z ní tvořím, mám to na blogu. Vytvořila jsi hezké dárečky, určitě potěší ! Měj hezké dny. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za pochvalu. Stále ještě něco tvořím a vymýšlím, protože levanduli se letos daří.

      Vymazat
  5. Taky mám na zahrádce levanduli a taky ji využívám při výrobě podobných dárečků jako Ty.
    Jsem zvědavá na tu letošní Tvoji novinku.
    Klidné hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, není to nic zvláštního, jen obyčejné a trochu zdobené podušky.

      Vymazat
  6. Bože to je krása miluji levanduli....

    OdpovědětVymazat
  7. Haces bonitos regalos, me encantan. Besos.

    OdpovědětVymazat
  8. Taky jsem letos celá levandulová....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Reny, a kdy uvidím tvoje levandulové tvořeníčko??? Jak se povedlo????

      Vymazat

Už to roste

 Máme už takový letitý zvyk, sázet přísady salátků a kedlubnů do foliovníku začátkem dubna. To proto, abychom na prvního máje se mohli radov...