neděle 22. srpna 2021

Něco málo z kuchyně

 V létě jsem nejraději venku. Vedra mně vůbec nevadí. Teplo a sluníčko mám moc ráda. Jenže moje zahrada mě o prázdninách často zahání do kuchyně. Přikazuje: "Co sis vypěstovala, to si také pěkně zpracuj!" A tak zavařuji, nakládám, vyrábím sirupy a jiné dobrůtky z ovoce a zeleniny.


Dozrály cibulky /pompejky/, a tak šup s nimi do sklenic. Letos jich mnoho nebylo a byly docela malé.


Zato rybízu bylo více než dost - červený, růžový, bílý i nějaký černý. Jenže zavařený rybíz nikdo v naší rodině nechce jíst, tak jsem dělala několik várek rybízu ala brusinky. Tato varianta přijde vhod, protože všichni mají rádi svíčkovou, na podzim zvěřinu, a nebo jen tak na ochucení bílého jogurtu.


Letos jsem byla konečně úspěšná v pěstování lilku, i když jsem musela krutě bojovat se slimáky.


Smažený lilek a vlastní brambůrky - to je lahůdka.


I smažená cuketka není k zahození.


A něco málo pro hosty a jen tak na mls.



Snad byste si něco vybrali.
Přeji dobrou chuť!!!!


22 komentářů:

  1. Janko, určitě bych si vybrala. Ochutnala bych lilek s domácími bramborami a pak bych si dala šáteček. Můj muž i syn mají rádi naložené cibulky, my je kupujeme, ale věřím, že doma naložené jsou lepší.
    Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme si je jednou koupili a manžel byl mocně zklamán a říkal, že už nikdy více.

      Vymazat
  2. Samé dobroty, určitě bych si něco dala. U nás bylo letos rybízu málo, ale když se zadaří, tak také dělám rybíz ala brusinky. Měj se fajn 🌻

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás bylo rybízu docela hodně. Jenže, co s ním??? Zavařený rybíz nikdo nechce, tak asi zůstane pro ptáčky.....

      Vymazat
  3. Panečku,to je úroda. Já bych si vybrala lilek👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt moc dobrý. To bych nikdy nevěřila, že má tak lahodnou chuť.

      Vymazat
  4. Jani, já bych si tedy určitě vybrala ! Asi všechno... Miluju zavařené cibulky. Jím hlavně zeleninová jídla, takže bych byla spokojená s lilkem i cuketou a šáteček ke kávě...Mňam. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda, že by ti mé menu přišlo vhod.

      Vymazat
  5. Já bych si určitě vybrala lilek s bramborem. Už je po rybízu, ale nemrazíš červený rybíz na koláč? Mně se to zdá lepší, než zavařený rybíz, ale jako brusinky to je určitě fajn. Zahrada dává pěknou úrodu. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím jsem rybíz nemrazila. Nemám s tím zkušenost.

      Vymazat
  6. Já kuchyni moc nedám; brala bych úplně všechno a hned teď)))) kručí mi tu v břiše.
    Jinak díky za milou virtuální návštěvu na mém blogu)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, není zač. Určitě příště přijdu opět.

      Vymazat
  7. Janko, děkuji za návštěvu na mém blogu.
    A musím říct, to je tedy příspěvek! Jenže ty máš skoro všechny takové - spousta dobrot, spousta práce. Ty cibulky, to tedy musí být než se připraví do sklenic!
    A lilky vypadají úžasně!
    Přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Taky bych si vybrala. Dostala jsi mě s těmi vykrájenými kartami ze sýru na jednohubkách. Doufám, že jsem se trefila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo. Vyhrála jsem si. Mám na to speciální vykrajovátka.

      Vymazat
  9. Jo, jo. Na to mám speciální tvořítka. Tak jsem experimentovala.

    OdpovědětVymazat
  10. Yo también hago bastantes conservas, sobre todo mermeladas. Besos.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marmeládky se vždycky hodí. Na rohlík, na chléb a nebo potom na vánoční pečení.

      Vymazat
  11. Jani, ten lilek máš výstavní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky za pochvalu. Letos se opravdu zadařilo. A také poprvé. V loňském roce NIC.

      Vymazat

Velikonoční přání

 Přeji krásné Velikonoce plné pohody a dobré nálady  a jarního sluníčka.