úterý 29. června 2021

Nedoceněné kvítky

 Když se někoho zeptáte, jakou kvetoucí květinu má nejraději, tak většinou odpoví, že růži, lilii, fialku, kopretinu či konvalinku. Ale je spousta květů, které vůbec nevnímáme, jak jsou krásné, spíše nás zajímá, co z toho vzejde až po opýlení. Tedy plod. A to je velká škoda.

Tak schválně, poznali byste , které rostlině patří následující krásné květy????


Obyčejný malý žlutý kvítek, ale výsledek stojí za to. 
Červený plod, který vznikne se dá jíst za syrova, ale i tepelně upravený na mnoho způsobů.


Moc se neliší tento kvítek. Snad jen barvou. 
Jeho plody mohou mít různé tvary, velikosti i zabarvení. A jsou moc chutné.


Opět žlutý kvítek. Jeho plody se sklízejí v malé velikosti, ale i větších rozměrů. Momentálně mě  obden zaměstnává, jak postupně dozrává. Narovnat do sklenic,přidat  cibuli, mrkev, kopr, nálev......


Tento žlutý květ je od těch předcházejících poněkud větších rozměrů.
 I rostlina potřebuje více místa. Ale výsledek stojí zato. Musí být ale tepelně upravený.


Tak na výsledek, tedy plod, tohoto květu se moc těším
 V loňském roce jsem moc úspěšná nebyla, ale vím, že je to lahůdka.
 Opět tepelně upravená.

Tento kvítek může být základem opět velké dobrůtky připravované na mnoho různých způsobů, 
ale já jeho výsledek mám spíše pro podzimní dekoraci.


A toto by měla být raritka.
Dá se jíst hned jen tak, ale dá se také sušit a použít na tvoření různých nádob.

To jsou současní krasavci mé zahrádky.
 Přinesou mi /doufám/ hodně užitku, ale i práce.
Přesto se těším.....






23 komentářů:

  1. Красивые цветы! Спасибо, Яна!

    OdpovědětVymazat
  2. Malé, drobné kvítky, které přinesou po odkvětu něco dobrého na váš stůl. Přiznám se, že poznám jen květ okurky.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak je tam první květ rajčete, dýně i cuketa, květ okurky, snad lilek, ale zahradu nemám, tak nic nepěstuji. Takže raritku na tvoření nádob neznám. Hlavně aby byla bohatá úroda!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za přání. Zatím se daří. Uvidíme, jak dlouho vydržíme odolávat různým vetřelcům, jako jsou svilušky, mšice a plíseň.

      Vymazat
  4. Lagenárie? Ta poslední. Lilek je jasnej, rajče, dýně, okurka ale ten první bílej kvítek podobnej lilku tedy nevím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo. Lagenárie. Já jí říkám kalabasa. Jsem zvědavá, jak budu letos s jejím pěstováním úspěšná.

      Vymazat
  5. Kromě bílých kvítků poznávám všechny. Lilek jsem měla na zahrádce minulý rok, ale byla jsem v pěstování neúspěšná 🙁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V loňském roce se mu také u mě nedařilo. A přitom jeho plody jsou tak dobré. Ach jo.....

      Vymazat
  6. Jani, je pravda, že těmto květům se moc pozornosti nevěnuje. Rostlinky nás začnou zajímat, až když začnou plodit. :o) Ale zajímavé jsou.
    Přeji hezké dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, že se těším na okurek, rajče, lilek, papriku. Ale tyto květy mají také něco do sebe.

      Vymazat
  7. Jsem ostuda všech ostud, nepoznala jsem ani jeden kvítek....

    OdpovědětVymazat
  8. Gratuluji k vynikající úrodě ☺ Některé jsem poznala,protože je má syn na zahradě.
    Jani,přeji Ti krásný podvečer ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úroda se zatím chystá. Jen ji nesmí zničit nějaká nepředvídaná katastrofa.

      Vymazat
  9. Todas las flores son bonitas y estás lo son: tomate, pimiento, pepino, calabacín, berenjena, y calabazas. Muchos besos.

    OdpovědětVymazat
  10. Přiznám se, že jsem ještě neochutnala takový květ. Ne, že bych měla obavu, že se snad otrávím, ale prostě jsem to nezkoušela - ale vyzkouším. Dokonce jsem dnes na FB četla příspěvek, že se jí i denivka - a jaká je to prý dobrota!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuš, to nejsou květy na jídlo. Ale po opýlení se z nich něco na jídlo "vyklube".

      Vymazat
    2. Tak ony se květy cukety normálně obalují jako řízky a smaží. Podobně jako květy bezinek

      Vymazat
  11. Překrásné květy, ale některé pro mě neznámé. ☺

    OdpovědětVymazat
  12. Člověk jim moc pozornosti nevěnuje, spíše se zaměří až na to, co z nich vznikne. Tedy na plody.

    OdpovědětVymazat

Co mě zaujalo

Většinou jdu docela rázným tempem a zamyšlena na autobus, abych přišla včas. Stejně tak i do obchodu na každodenní nákup. Trasa je stále ste...