pátek 25. června 2021

Moje současná chlouba

Mám klasickou  vesnickou zahradu po manželových rodičích.Takže, co se kytiček týče, zde najdete narcisky, tulipány, růže, pivoňky, floxy, srdcovky a lilie.

Takové ty obyčejné, osvědčené a známé kytičky.

Občas se snažím tuto mou kytičkovou zahrádku něčím novým osvěžit. Už kdysi dávno moje maminka viděla v jedné zahrádce moc zajímavou kvetoucí kytičku, o které jsme zjistily, že se jmenuje EREMURUS ROBUSTUS, neboli česky liliochvostec mohutný.

Po velkém úsilí /tehdy to byl ještě problém/, se nám podařilo získat zajímavé hlízy, ze kterých tato rostlina vyroste.


Nyní není problém na květinových trzích a výstavách si ji zakoupit.


A to už je můj současný krasavec.
Jeho  pojmenování se skládá ze dvou řeckých slov. EREMOS = poušť, protože pochází z okrajů pouští v Asii a OURA = chvost, ohon, protože je dlouhý až 120 cm. U některých druhů až 300 cm.
Květy se rozvíjejí postupně odspodu.


Může být i v různých barevných variantách.


A jeho častým návštěvníkem je zlatohlávek zlatý.


Tak to je moje současná chlouba.






 

28 komentářů:

  1. Tak to je opravdu nádhera a těch barevných odstínů, tiše závidím a možná se také poptám v nějakém větším zahradnictví. Ještě kouknu na internet, jak se krasavec pěstuje. Díky za seznámení 😀👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že žádnou zvláštní péči nepotřebuje a nadělá spousty parády.

      Vymazat
  2. Jani, krásná kytička Ti zdobí zahradu.

    OdpovědětVymazat
  3. Je na zahrádce opravdu krásná. Taky si zjistím více,abych ji sehnala synovi. Věřím,že tato kytička rozzáří celou zahrádku.
    Přeji krásný víkend ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to zase něco jiného. Určitě si eremurus kup!!!!

      Vymazat
  4. Hlíza vypadá jak mořská hvězdice. Když jsem si je přivezla od švagrové, byla jsem překvapená jejím vzhledem. Mám ho taky, žlutý, ale asi si jako raritu objednám ten co má 2,5 m vysoké květní stvoly. Viděla jsem ho, už odkvetlý, v jedné zahradě, a to musí být tedy podívaná!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych zase chtěla ještě nějaké jiné vybarvení. Tak snad na podzimní Flóře v OL, pokud bude vše, tak, jak má být.

      Vymazat
  5. Tak to je tedy nádhera. Píšu si název a určitě budu shánět. Na zahrádce by se mi líbila.
    Hezkou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Je nádherný, před časem jsem ho měla také, měl žlutou barvu, ale přišla jsem o něj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je mi líto. Mně také už kdysi jeden zahynul. Nepřečkal zimu.

      Vymazat
  7. Jani, všechny květiny, které uvádíš na začátku, se mi líbí a pro zahradu jsou výborné. Toho krasavce jsem neviděla, ale je to zajímavá a atraktivní rostlina. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, už jsem eremurus viděla na více zahradách, takže si k nám cestičku už určitě našel.

      Vymazat
  8. Jani, kytička vypadá nádherně, ale ty hlízy děsivě.
    Přeji fajn týden. D.

    OdpovědětVymazat
  9. Hai proprio ragione ad essere orgogliosa del tuo giradino.
    Questi tuberi fanno dei fiori stupendi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu. Opravdu nyní zdobí mou zahrádku.

      Vymazat
  10. Lo planté esta primavera pero no ha salido y es precioso. Besos.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad příští rok to vyjde. Přeji hodně štěstí a pěstitelských úspěchů!!!

      Vymazat
  11. Jani, jů to je tedy krása. A ty zvláštní hlízy...Tak ať Ti to pěkně roste. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu a jsem ráda, že se ti líbí.

      Vymazat

Velikonoční přání

 Přeji krásné Velikonoce plné pohody a dobré nálady  a jarního sluníčka.