pondělí 12. dubna 2021

Žluto v zahradě

 Možná by byl lepší následující titulek - "Jak zažlutit zahradu", nebo i "Žlutá invaze na zahradě". A nebo dokonce, co vznikne z jedné sazeničky, kterou zasadíte do zahrady.

Každý rok na jaře si kupuji nějakou kytičku pro radost. Jednou prvosenku, jindy hyacint  a vždy po odkvětu si potom sazeničku zasadím někam do zahrady.

Že se mně ze žlutého petrklíče stane doslova invazivní rostlina jsem vůbec netušila.


Nejdříve zaplavil záhonky. Klidně roste společně s kosatci, kateřinkami a jinými kytičkami.


Dokonce se dostal i nějakým záhadným způsobem do skleníku.


Nyní si roste jen tak volně v trávníku po celé zahradě.


A nejen žlutý, ale i různé barevné mutace.


To je můj krásný žluťásek


32 komentářů:

  1. Jani,tohle "žlutění" by mi vůbec nevadilo. To je taková krása ! :-) Ty máš asi velkou zahradu, tak mají petrklíče volnost :-)
    Jenže slibují na zítra sníh, tak bude asi po parádě.Mě včera krásné rozkvetl řádek narcisek,úplně se bojím, že bude ráno po nich.
    Užívej si žluťásků :-) Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo. Zahradu máme docela velkou. Tedy alespoň na práci.U nás stále jen prší, nesněží. Ale hlavně, že nemrzne, protože začínají kvést meruňky a bylo by jich škoda.

      Vymazat
  2. Tak to je opravdu nádhera. Také už jsem pár prvosenek zasadila na zahradě, ale nikdy z toho nic nebylo. Asi je někde chyba ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak u nás se jim daří. Asi máme správnou půdu pro jejich růst.

      Vymazat
  3. To je krása, taky by mi to nevadilo.
    U nás dnes opět sněží.:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte všichni pravdu. Jsou krásné a ta žlutá barva vše osvěží, když tráva je zatím seschlá a šedá.

      Vymazat
  4. Jani, také to tak dělávám, ale takto se mi nikdy nenamnožily. Je to nádhera, žlutá, kam se podíváš. :o)
    Měj fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žlutou barvu mám na jaře moc ráda. Když kvetou pampelišky v čerstvě zelené travičce, tak je to nádhera.

      Vymazat
  5. Řekla bych, že ty žluté jsou nejodolnější. Dostala jsem od manžela těch barevných petrklíčů k narozeninám desítky, ale teprve žlutý se mi v zahrádce ujal. A taky se pomalu rozrůstá...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi je to tím, že i když je přešlechtěný, že ta žlutá barva je ta původní prvosenková barvička.

      Vymazat
  6. Tady vidíš, jak jsme na přírodu krátcí a že jí neoblafnem. Koupíš si červenej nebo fialovej či modrej petrklíč a za pár let je z něj ten růžovofialkovej. To samé s bílými nebo oranžovými. Jsou z nich nakonec tyhle žluté. A vesele si žijí vlastním životem. I mě se tu pomalu začínají v trávě uhnizďovat. Jediné které si udrží svou barevnost jsou ty na vyšším stonku. Ale ty bezlodyžné se prostě vždy vrátí k původní barevnosti z které byly šlechtěny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo. Tak je to i s přešlechtělými plnými sedmikráskami.

      Vymazat
  7. Ty petrklíče jsou nádherné, opravdu žlutá nádhera :)

    OdpovědětVymazat
  8. Včera žluto, dneska bílo... Také mi ty petrklíče rostou všude, v trávě i mezi dlaždicemi. Jsem ale vděčná za každou jarní kytičku. Ty tvoje žluté jsou úžasné. My máme navíc v sadu i ty divoké, chráněné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty klasické, na delší stopce a s menšími květy máme také na zahradě na chatě u lesa. Jako děti jsme chodily k potoku je trhat do kytičky pro maminku. Krásně jarně voněly.

      Vymazat
  9. Je to krása a taková invaze by mi nevadila. Petrklíče jsou krásné. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, a díky chladnému počasí stále krásně kvetou. Nevadnou.

      Vymazat
  10. Nádherná, krásná invaze žlutých květů!
    Ciao Susanna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme zahradu do žluta. Tu jarní barvičku mám moc ráda. Všechno to krásně rozjasní.

      Vymazat
  11. Krásné, buď ráda za žlutou, u nás je bílo v zahradě a opravdu to nejsou kytičky, ale otravný sníh.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda. A moc. Ale už by to chtělo opět trochu sluníčka a teplejší ovzduší.

      Vymazat
  12. To je překvapivé jarní krásy! Hanka

    OdpovědětVymazat
  13. Jsou to taková malá sluníčka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žlutou barvu mám na jaře moc ráda. Vše krásně rozjasní.

      Vymazat
  14. Miluji petrklíče,ale už dlouho jsem je neviděla.
    Přeji hezký den ☺

    OdpovědětVymazat

Voňavá maličkost

 Mám hodně kamarádek a přátel, a tak chci vždy čas od času je potěšit malým dárečkem. K narozeninám, k svátku a nebo jen tak pro radost. Nic...