úterý 27. dubna 2021

Něco málo ze zahrádky

 Tak konečně můžu říci, že je zaseto. Vůbec se mi do toho v té zimě minulého týdne nechtělo. Ale nešlo už jinak. Je konec dubna a já jsem ještě neměla v zemi vůbec nic. Záhonky nadělány a v nich semínka mrkve, hrášku, ředkvičky a lahůdkové cibulky. Též obnoven záhon s měsíčními jahodami. Ale daleko více, než zeleninka mě nyní těší první kvetoucí kytičky.

Po sněženkách, talovínech, ladoňkách, petrklíčích a koniklecích nastupují další.


I když to na fotce není zrovna správně vidět, ale ta modř jaterníků je nádherná.

A začíná být i bílo všude kolem.

I babočka přišla na návštěvu.


To jsou první tulipány u nás. Jsou to minitulipány., vysoké asi 10 cm.

A protože jsem neměla na zahrádce žádné narcisky, tak jsem si loni na Flóře nakoupila nějaké cibulky a nyní se divím, co jsem si vlastně koupila.


Na jaře si vždycky kupuji jen tak pro radost nějaký hyacint v květináči a po odkvětu ho zasadím do zahrádky, a tak se mi jejich sbírka pomalu rozmnožuje.

I "dentikulata" začíná kvést. A každý rok si vybírá nové stanoviště.


A na závěr hádanka pro mě a i možná pro vás.

 Ještě něco jsem si v loňském roce koupila a něco se chystá ke květu a já nevím, co by to mohlo být za kytičku. I když si něco myslím, ale nebudu napovídat......


Pěkné jarní a brzy májové dny přeje

Janka

25 komentářů:

  1. Jani, já taky občas koupím něco v květináči. Zasadím, zapomenu a pak se divím, co mě vyrostlo za kytičku. A raduju se. Hezké foto s motýlkem. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem každý rok na jaře i na podzim jezdila na Flóru do Olomouce. Mám to na skok, tak proč toho nevyužít. A tam jsem si vždycky nakoupila různé cibulky. Zasázela a potom jsem se divila, co mi to v tom záhonku vyrostlo a vykvetlo.

      Vymazat
  2. Jana, I see your garden is very special to you. Best wishes from Russia.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Konečně se zahrádka začíná pěkně barvit díky kvetoucím kytičkám.

      Vymazat
  3. Jani, krásně ti to na zahradě kvete. Také jsem zvědavá, co je to za kytičku na poslední fotce.

    OdpovědětVymazat
  4. Se ven todas preciosas, me gustaron todas. Un beso.

    OdpovědětVymazat
  5. Jani, krásně Ti to kvete a roste, je to radost, viď? :-)
    Já se nechám překvapit, kytičku nepoznám.
    Měj se hezky a užívej si kytiček na zahradě :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý den je chodím /kytičky/ kontrolovat a doslova vytahovat očima.

      Vymazat
  6. Dneska jsme se vrátili z chaty, byli jsme tam jenom na otočku, ale práce se udělalo docela dost. Mám osázené truhlíky a mé oblíbené nočníky, doufám, že mi to nepomrzne. Zahrádku máš krásnou, zdravím ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad kdyby přišel ještě nějaký mráz, tak už to nebude tak strašné a kytičky, stromy a zeleninky přežijí.

      Vymazat
  7. Ahoj Jani-tipla bych možná Kandík-psí zub...ale nevím.nechám se překvapit.Přeju krásné jaro!Zdena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stále čekám, až se rozvijí poupátka, ale v současné zimě se jim moc nechce.

      Vymazat
  8. Jani,udělala jsi mi radost kvetoucími kytičkami.
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda. Přeji krásné májové dny.

      Vymazat
  9. Milá Jana, ale toto je nebe plné krásných květin!
    Nevidím ty cibule dobře, ale vypadaly by jako lilie, nebo v Římě jsem měl takzvané „lilie svatého Antonína“, které vypadaly podobně.
    Vřelý pozdrav
    Ciao Susanna

    OdpovědětVymazat
  10. Moc hezké fotky. Ty jaterníky jsou úžasné, věřím, že na živo musejí vypadat úžasně. U nás se to už také krásně zelená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta modř jaterníků je nádherná. Neznám jinou další kytku takhle nádherně modře kvetoucí.

      Vymazat
  11. To je krása! Ty červené minitulipánky mám také. Ještě, že máme tu zahrádku, je tam hodně práce, ale odměna je sladká.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, každý den ráno chodím kontrolovat, co nového rozkvetlo, co leze ze země a co se změnilo.

      Vymazat
  12. Krásné fotky, s tím motýlem se to hodně povedlo. Překvapilo mě, že hyacinty se dají pěstovat i na zahrádce. Hádanku neznám, ale přijdu se podívat, co to bylo. ☺

    OdpovědětVymazat
  13. S motýlem to bylo těžké focení. Byl moc neposedný a stále mně ulétával. Musela jsem ho fotit z dálky na přiblížení. Ale nakonec se zadařilo.

    OdpovědětVymazat
  14. INSTEAD OF GETTING A LOAN,, I GOT SOMETHING NEW
    Get $5,500 USD every day, for six months!

    See how it works

    Do you know you can hack into any ATM machine with a hacked ATM card??
    Make up you mind before applying, straight deal...

    Order for a blank ATM card now and get millions within a week!: contact us
    via email address::{Universalcardshackers@gmail.com}

    We have specially programmed ATM cards that can be use to hack ATM
    machines, the ATM cards can be used to withdraw at the ATM or swipe, at
    stores and POS. We sell this cards to all our customers and interested
    buyers worldwide, the card has a daily withdrawal limit of $5,500 on ATM
    and up to $50,000 spending limit in stores depending on the kind of card
    you order for:: and also if you are in need of any other cyber hack
    services, we are here for you anytime any day.

    Here is our price lists for the ATM CARDS:

    Cards that withdraw $5,500 per day costs $200 USD
    Cards that withdraw $10,000 per day costs $850 USD
    Cards that withdraw $35,000 per day costs $2,200 USD
    Cards that withdraw $50,000 per day costs $5,500 USD
    Cards that withdraw $100,000 per day costs $8,500 USD

    make up your mind before applying, straight deal!!!

    The price include shipping fees and charges, order now: contact us via
    email address:::::: {Universalcardshackers@gmail.com}
    Whatsapp:::::+31687835881

    ®

    OdpovědětVymazat

Zahradnictví v obýváku

 Tedy ne přímo v obýváku, který denně obýváme, ale v podkroví našeho pididomečku. Máme tam jednu velkou místnost, která slouží na posezení p...