neděle 21. března 2021

Jaro alespoň za oknem

 První jarní den už je za námi, ale venku to vypadá pomalu jako uprostřed zimy. Před dvěma dny, na Josefa, u nás sněžilo a sněžilo. A to už se dlouho nestalo.


Sice sníh pomalu roztává, ale fouká studený vítr,
 sluníčko je schované za hustými mraky a je nevlídno.
 Na zahrádce se pracovat nedá.


Sněženky se sice už zbavily nánosu sněhu, ale je vidět, že i jim není příliš teplo.


Vykvetlo i pár sněženek plnokvětých.


Talovíny sněhové nadílce též odolaly.


A objevila jsem "první vlaštovku" v podobě malé modré krčící se ladoňky.
 Jinak na zahrádce zatím nic.


Zato v podkrovním pokojíku se to chystá. 
Stále jsem chodila nakukovat mezi listy mým třem kliviím a nakonec jsem se dočkala. 
Všechny tři mně chtějí udělat radost.


Květy bramboříku také stále září.


Malá orchidejka, kterou jsem nedávno dostala darem, také krásně rozkvetla.


A rozkvétají první kvítky kolopejky.

Tak to je moje jaro za oknem.


23 komentářů:

  1. Jano, kytičky nám v této době dělají radost. Moje malá orchidejka má také na květ, doufám, že tentokrát rozkvete. První stvol mi ulomil nechtíc manžel. Je obdivuhodné jak rychle vyrazil.
    Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je mně líto, ale snad se orchidejka zotaví, aby tě mohla dělat radost.

      Vymazat
  2. Taky se už co nevidět dočkám krásného květu mých dvou orchidejí. Skoro ani nevěřím,že zase mají výhony na kvetení. Na zahrádce si sněženky a čemeřice užily znovu bílé peřiny, ale už to odtává, tak snad se předpověď počasí vyplní a dny se budou podobat jaru.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, už se moc těším, až vysvitne sluníčko a já zakleknu k záhonu, i když mně večer bude všechno bolet.

      Vymazat
  3. Jó, to sis pořád stěžovala, že nemáte žádný sníh. A když vám napadne, tak si zas stěžuješ že padá....:D ;-) Klívie mi nikdy nekvetla a nakonec zdechla, kalanchoe se mi podařila přivést ke kvetení asi jen dvakrát a bramboříky vůbec. Ty následovaly vždy příkladu klívie a taky zdechly....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, já to vidím tak. Zima je tu proto, aby byla zima a sněžilo a na jaře má svítit sluníčko a být vlídno......A neeee obráceně. Tak to ti nevěřím. Takové pěstitelce a znalkyni kytiček to musí růst a kvést už ze strachu samo.

      Vymazat
    2. Nó, divila by ses co všechno mi nejde pěstovat a chcípá mi to....;-)

      Vymazat
  4. Přiroda si s námi zahrává, ale to jaro už se opravdu blíží, zdravím ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jediné /kromě času/ asi neovlivníme. Ale už se to chystá - to jaro....

      Vymazat
  5. Jani, to je radost, dívat se na tvé kytky, ať už ty v zahrádce, nebo ty doma. Ta plnokvětá sněženka je nádherná. Bramboříkům se u mě nedaří. A až ti rozkvetou klívie, tak foť :-):-) Jsou to nádherné květy a myslím, že každý to štěstí nemá, aby tak bohatě kvetly. Asi se jim u tebe moc líbí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou ještě rostliny po mé tchýni. Ta "odešla" v roce 2000 a já jsem těm kytičkám nikdy velkou pozornost nevěnovala. Prostě jsem je jen zalévala a ony kvetou každý rok. Samozřejmě mně k radosti.

      Vymazat
  6. To vše krásně kvete. Miluji sněženky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak, tak. První něžné jarní kvítky, které se nebojí sněhu a mrazu.

      Vymazat
  7. Las flores se ven muy bonitas. Un beso.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji a jsem ráda, že se ti moje kytičky líbí.

      Vymazat
  8. Milý Janko, i tady nám jaro dalo sníh a teď, když se roztavilo, zůstává ledový severní vítr, který tě chytí, jakmile slunce zmizí za mraky.
    Vaše sněženky jsou krásné, ale také všechny ostatní krásné květiny.
    Ciao Susanna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Susanna, snad už konečně zima odkráčí a přijde vytoužené jaro. Alespoň předpověď na příští dny to slibuje.

      Vymazat
  9. Jani, koukám, jak ti vše krásně kvete. Dnes už konečně vykukuje sluníčko a vypadá, že bude i teplíčko. Snad už to vydrží, ... také se těším na zahradu.
    Přeji prima dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, dnes jsme dávali s manželem do pořádku foliovník. Fólie je po zimě trochu potrhaná, tak bylo nutné přelepit všechny díry. Zítra mě čeká jeho umytí a k večeru už budeme vysazovat přísady salátů a kedlubnů.

      Vymazat
  10. Jsem tu, Jani, téměř po dvou měsících, kdy mohu napsat koment a vidím, jak máš krásné fotky a téma. Hodně jarní pohody přeji. ☺

    OdpovědětVymazat
  11. Hani, kde jsi byla? Jsem ráda, že jsi opět zpět!!!

    OdpovědětVymazat

Bílá

 Stále ještě v naší zahradě, co se týká kytiček, převládá bílá.  Převládají bílé sasanky a také si rostou, kde chtějí. Zato snědek jsem jedn...