středa 17. března 2021

Háčkované misky

 Nejde o žádnou mou novinku, ale "vzpomínání". Jednak doba není příliš veselá, a tak je třeba se povzbudit vzpomínkou na bývalé krásné časy. Na naše každoroční jarní setkávání nejprve v Repechách a později i v Kojetíně. A to byl právě ten nynější předvelikonoční čas. To se s velkou chutí tvořilo, háčkovalo a vyráběly se všelijaké velikonoční dekorace. Nyní není ani nic moc chuť a také není pro koho. A protože také zanikl můj starý blog, který byl svědkem mého dávno už zapomenutého tvoření, přináším malé připomenutí.

K velikonocům patří háčkovaná vajíčka, zajíčci, kuřátka a slepičky, ale také misky. Mohou být na čokoládová či háčkovaná vajíčka, ale i na bonbóny.


 Výroba této malé misky je velmi jednoduchá. 
V podstatě jde pouze o základní háčkovací techniku a vzor se stále opakuje.




Druhá, o něco větší miska je už trošičku složitější.


Ona to vlastně původně byla dečka, ale já jsem z ní po naškrobení a vypnutí udělala misku.


Má zajímavé "zajíčkovské motivy", ale existuje i stejně velká s motivy kuřátek.


Že bych se přece jenom ještě do její tvorby pustila?




16 komentářů:

  1. Jani,háčkované misky jsou krásné, ostatně, jako všechno tvé háčkování :-) Mě se moc líbí i ta první, jednoduchá, jak píšeš...hezky na ní vyniknou ta vajíčka.
    Přeji ti pěkný den a pohodové tvoření :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za milá slova. Tvoření je nyní má jediná radost. Na vnoučky si musím počkat až po očkování, na kytičky až bude teplo a na cestování.....Snad v prázdniny.

      Vymazat
  2. Interesantes y bonitos. Un beso.

    OdpovědětVymazat
  3. Vzpomínám na sousedku na chatě. Když jsem byla malá holka, tak jsem obdivovala její háčkované košíčky a misky, které máčela do cukrové vody, aby udržely tvar. Zdravím ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já škrobím v alba efektu a jsem spokojená a potom i výrobky nádherně voní.

      Vymazat
  4. Krásné misky. Moc se mi líbí ty se zajíčky.

    OdpovědětVymazat
  5. Tu dečku se zajíčky jsem taky háčkovala. Docel mne láká udělat z ni misku :-)
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Tímhle způsobem jsem z nepoužívaných háčkovaných deček viděla i stínidlo na lampu. Na nafukovací míč se naskládaly různé dečky, kraji přes sebe, nechal se nahoře otvor na to, abys to mohla dát na žárovku a pomatlalo se to buď vodním sklem nebo lepidlem. Míč se vyfouknul a bylo. Vypadalo to de facto jako jedna velikánská miska ;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Moc hezké,pamatuji háčkované misky jako malá,měla je kamarádky maminka vystavené ve skleníku. Fukčarinka

    OdpovědětVymazat
  8. Jani krásné ečkomisky. asi taky ze zajíčků udělaá misku.Nedávno mě volala kamarádka,že její manžel nesnese tu vůni alba efektu,tak to vyprala a pak mě řekla,že už to nemá tvar misky. No spustila jsem nehorázný smích a už jsem nikomu nic neškrobila. Já se chci pustit do petschworku na vajíčka...Jo a u Jitky stále vybíhá reklama....Děvčata když najedete k Jitce-yorgablog,tak vám taky vybíhá na její zápatí reklama...Miluš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mě u Jitky naskakuje reklama, něco jsem zmáčkla a teď mi nejde u ní napsat komentář :-(

      Vymazat
  9. Máš je krásné a v krásných barvách. Loni jsem si taky uháčkovala, ale musím ji letos přeškrobit, trochu povolila.

    OdpovědětVymazat
  10. Misky z háčkovaných deček mě hodně zaujaly.Baví mě háčkování a právě jsem ze zbylé barevné příze dokončila tři dečky.A nevím,co s něma.Pokusím se podle tebe z nich udělat misky.Moc se mi tvoje líbí.Ale neumím si představit,zda mi budou tak držet,asi to bude chtít hodně škrobu.
    Díky za inspiraci
    Jitka

    OdpovědětVymazat

Bílá

 Stále ještě v naší zahradě, co se týká kytiček, převládá bílá.  Převládají bílé sasanky a také si rostou, kde chtějí. Zato snědek jsem jedn...