sobota 13. března 2021

Jeden obyčejný den

 Nenudím se. I když už nechodím do práce, tak mám stále co dělat. Je fakt, že nejsem ranní ptáče a nevstávám s ranním rozbřeskem. Pro zdokumentování jednoho mého obyčejného dne jsem si dala do kapsy od kalhot krokoměr a vy už dopředu můžete hádat, kolik jsem za ten den ušla kroků.

Po klasických ranních rituálech vedla moje cesta do nedalekého obchůdku pro pečivo. Jen to nejnutnější na víkend. Poté jsem si rozvařila oběd. Byl ve znamení květáku. Květáková polévka a smažený květák s vařeným bramborem.


Protože do doby oběda zbývalo ještě dosti času, šli jsme s manželem si nanosit do sklepa dříví na topení. To topení dřívím, to je manželova zatvrzelost a urputnost, protože můžeme zatočit "kolečkem" a bude teploučko. 

Z hromady na zahradě naložit plná kolečka, zavézt ke schodům na dvoreček. Tam si každý naloží plnou tašku polínek a kráčí do sklepa. Je to spojeno s překonáním 21 schodů při cestě do sklepa a stejně tak i zpět.


Dvoje plně naložená kolečka jsou tak akorát na naše síly a vystačí nám na týden topení.
Poté následoval zasloužený oběd a odpočinek. Manžel ve vodorovné poloze a já tradičně u PC.
Před třetí hodinou mě čekala Maskovaná milenka. Tedy správně řečeno film s Lídou Baarovou a Gustavem Nezvalem. Nevím proč, ale tato prvorepubliková herečka mě stále nějak fascinuje a přitahuje. Přečetla jsem už tři knížky o jejím rozporuplném životě a stále bych četla další.


Foto: Internet

Abych dokonale vstřebala tento filmový zážitek, tak jsem si uvařila cappuccino se smetanovou příchutí a nandala dostatek šlehačky a k tomu přidala malé kousky bábovičky.


Jelikož dnes už bylo fyzické práce dosti a také pochmurné počasí mě nelákalo ven, zasedla jsem k PC s úkolem zpracovat reportáž o středeční vycházce "Hanáckých chodek", které jsem se bohužel vzhledem k současným opatřením nemohla zúčastnit. 
Před večeří jsme společně s manželem zhodnotili dnešní den, domluvili předběžný program na zítřek a zahubili "červa".
Zbytek večera se bez háčku a bavlnky neobešel.



Můj krokoměr mi ukázal, že jsem ušla necelých 6 tisíc kroků, což jsou asi 4 km.

Málo nebo hodně?

To už nechám na vašem posouzení.

17 komentářů:

  1. Jani to je pěkný výkon :) Já chodím z 5-6 tisíci kroky z práce, potom něco kolem domu a když je slušné počasí snažíme se jít ještě aspoň na malou procházku takže denně nachodím 10 až 13 tisíc kroků, no kdyby to na mě aspoň bylo vidět :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je krásné. Odborníci říkají, že se má hodně chodit, že chůze je ten nejzákladnější pohyb.

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Škoda, že nejsi blíže, pozvala bych tě na ochutnávku.

      Vymazat
  3. Jani, myslím, že toho nachodíš mnohem víc než já. Manžel se bojí covidu, tak mi nedovoluje jezdit do práce autobusem, takže za ten poslední rok jsem toho vážně moc nenachodila.
    Zaujaly mě ty Hanácké chodky. To je nějaký turistický klub?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanácké chodky? To je skupinka nás - seniorek - , které pravidelně jednou za týden jdeme na malý výšlap. Momentálně jen po Hloučele, ale v létě jsme chodily na Bělák, do Přemyslovic, Terezským údolím a jiné krásné pěší výlety.

      Vymazat
  4. Jani, nachodíš toho dost a pak je potřeba odpočinek. ☺ ♥ ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem jen chtěla zmapovat kolik km člověk nachodí během všedních prací během dne.

      Vymazat
  5. Jani,nachodit 4 km jen po chalupě není málo, pokud jsem to dobře pochopila :-) A odpočinek je na místě. Také máme schody a seběhnout je a pak zpět...no, napadlo mě, že by nebylo marné to někdy taky počítat :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně jsi vystihla, co jsem tím zamýšlela. Tedy kolik km člověk běžně denně doma nachodí, aniž si to uvědomí.

      Vymazat
  6. Jani, ono se to nezdá kolik se toho za den naběhá.
    Já toho teď moc nenachodím, ven mě to vůbec neláká. Čekám až přijde jaro.
    Měj se hezky. Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak u nás už zahrada "volá" - ostříhat keře a angrešty, potom vinnou révu, připravit na výsadbu skleník a foliovník....A to není zdaleka všechno.

      Vymazat
  7. Jani, dřevo děláme také, ale topíme s ním v krbu v obýváku. Takže přesuny dřeva znám. :o)
    Krokoměr nemám, takže nevím, kolik toho nachodím, ale je to různé.
    Měj fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My to střídáme. Chvíli topíme dřevem a ráno si přitápíme plynem.

      Vymazat
  8. Presne tak, nezdá sa to, hovoríme, že sedíme doma, ale nachodime sa. Mám to presne tak, keď si ráno dám mobil do vrecka, večer sa čudujem, keď pozriem na krokomer.
    Paaaa

    OdpovědětVymazat
  9. To by člověk nevěřil, žeee???

    OdpovědětVymazat
  10. To je hezké, to hubení červa. To my sem tam taky nějakého "spálíme"
    S tim dřívím si teda dáváte. Ještě, že máte v záloze to kouzelné kolečko...

    OdpovědětVymazat

Co mě zaujalo

Většinou jdu docela rázným tempem a zamyšlena na autobus, abych přišla včas. Stejně tak i do obchodu na každodenní nákup. Trasa je stále ste...