pondělí 1. února 2021

Právě kvetou

 I když jsme uprostřed zimy a všude je spousta sněhu, tedy kromě našeho bydliště, mám doma mini kvetoucí zahrádku. A ta mně dělá velkou radost. Bílý brambořík, který jsem si koupila v půlce listopadu v jednom supermarketu ve výprodeji za pouhých 15,- Kč stále kvete. Kvítků má sice už méně, ale stále zdobí mé okno.

Druhý brambořík, červený, který mám v podkroví, 

kde se netopí a teplota je kolem deseti stupňů se rozhodl také kvést.

Na okně na parapetu v obývacím pokoji mám tři malé orchidejky. Pravidelně kvetou asi dvakrát do roka. V létě jejich květenství vydrží hodně dlouho na rozdíl od zimního období. Je to dáno tím, že pod deskou parapetu je ústřední topení, a tak je jim příliš horko a rychle odkvetou.


No, a konečně při poslední návštěvě v obchodě jsem neodolala a koupila si tradičně, jako ostatně každý rok, tento hyacint. Podle květináče by měl být růžový, a tak jsem zvědavá, jak to dopadne a kolik bude mít květů.


Další na řadě bude kalanchoe - kolopejka.
 Tak uvidíme......







14 komentářů:

  1. Bramboříkům se nedaří v bytě s ústředním vytápěním a tak to raději už nekupuji, nebudu "mrznout", ale orchideje to vydrží a také mi kvete sytěji fialová, než je tvoje na foto. Na poslední fotce je kalanchoe? Měla jsem ji, ale vypadalo to jinak, to mi připomíná hyacint. Ať je to jak chce, hlavně, když to kvete. ☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na poslední fotce je hyacint. Kalanchoe se teprve ke kvetení chystá a poupata jsou na focení příliš malá.

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Já také moc miluji bramboříky. I ty, co rostou v přírodě.

      Vymazat
  3. Janko, brambořík mi nikdy dlouho nevydržel, ale orchidej mi kvete pořád, mám ji deset let a ještě nebyla bez květů :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi výborný pěstitel orchidejí.Brambořík je na pěstování trošku náročný a vše mu nevyhovuje.

      Vymazat
  4. Pěkná zahrádka. Teď ty barvičky moc potřebujeme. Také jsem si koupila hyacinty. S těmi bramboříky jsi moc šikovná. Jak píše Hanka, chce to svoje. Tak ať se kytičkám daří. Však už se dočkáme i té venkovní zahrádky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, dnes jsem zjistila, že pomalu začínají vystrkovat hlavičky talovíny. A to je teprve začátek února!!!

      Vymazat
  5. Krásně ti to doma kvete. 👍🌺👍 Bramboříky jsou krásné, ale já je mít nemůžu, je na ně u nás příliš velké teplo. Maminka je pěstovala, mívali jsme špaletová okna, takže bramboříky byly mezi dvěma skly a tam jim to náramně vyhovovalo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Mám je mezi dvěma oky a tam je jim dobře.

      Vymazat
  6. Milá Hanka, na okně mám také cyklámen a přinášejí radost. Ale vaše krásné orchideje jsou opravdu elegantní!
    Pak počkejte společně, abychom zjistili, jakou barvu bude mít váš hyacint.
    Šťastný únor
    Ciao Susanna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na barvu hyacintu jsem také zvědavá. Už jsem si několikrát koupila hyacint s označením barvy a potom vykvetl jinou barvou.

      Vymazat
  7. Bramboříky dostávala máma od táty na vánoce. Kvetou ti nádherně.
    Moc se mi líbí tvůj kalendář.

    OdpovědětVymazat
  8. Reny, díky za pochvalu. Stále zkouším a vymýšlím "blbinky".

    OdpovědětVymazat

Retro vzpomínky

 Také se vám stává, že  někdy večer nemůžete usnout? Nepomáhá ani metoda dýchání /4-7-8/, žádné uklidňující čajíčky, dokonale vyvětraná míst...