středa 2. prosince 2020

Adventní svícení

Dobře to ti naši předkové vymysleli, že doba adventní bude, kromě jiného, i  dobou "svítící". Je třeba tu neustálou tmu, sychravé počasí něčím projasnit. A proto tu máme adventní svícny. Záleží na každém z nás, jakou podobu svícnu si zvolí. A protože jedinou věcí, která mi na tomto novém blogu chybí, je galerie, musím sáhnout do archívu svých foteček.


Tak to je klasika, dozdobená mých háčkováním.


Ráda tvořím i z papírových ruliček. 
A  tak proč nevyzkoušet něco jiného. Třeba hvězdu.


V minulých letech k nám přijelo adventní svícení i na malých saních.


V loňském roce chtěla dcera adventní věneček jen s jednou svíčkou.


A musí to být vždy jen věneček? Stačí i několik větviček...


Mám ráda ozdobené i domovní dveře či okna.


Ozdoby nemusí být vždy jen háčkované.


A nejnovější varianta, tedy loňská, je z pytloviny.


A na dveře přijde opět, ale až v ten pravý čas, moje tradiční ramínko.


Krásný adventní čas přeje

Janka





















22 komentářů:

  1. Ramínko přijde na řadu zas příští rok, a jak můžeš vidět u mě na blogu, svícen je letos podélný. Jinak svítím všude doma čím jde. V kuchyni mám pověšenou hvězdu, v obýváku tradiční městečko, na chodbě pověšená na schodech světýlka a malý stromeček a u mne v ložnici lucerna s kouličkama. O světlech na oknech nemluvě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, u vás to musí být krásné, romantické a vánoční. Já nemám ráda tuto podzimní tmu bez sluníčka. Deprimuje mě to.

      Vymazat
  2. Také svítíme. Jenom venkovní svíčky nám vypověděly službu. To se doladí. Pěkný čas adventní přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My máme světýlka na oknech - jakoby padající rampouchy. A potom voňavou svíčku v kuchyni - každý večer.

      Vymazat
  3. To jsou moc pěkné výtvory! Nejvíce se mi líbí ta ozdoba z pytloviny se Santou uprostřed 8-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu. To jsem chtěla zase něco jiného, netradičního, bez jehličí....

      Vymazat
  4. Moc hezké adventní věnce, krásně nazdobené. Také máme podélný adventní svícen.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musí se stále inovovat a poté vracet zpět k tradičnímu.

      Vymazat
  5. Adventní věnce jsi vytvořila moc pěkné. Hodně se mi líbí ramínko, skvělý nápad ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  6. Moc,opravdu moc pěkné věnce.Já jsem ho v životě neměla.Napřed byly děti malé,pak hned vnoučata...teď jsem ráda,když nazdobíme stromeček(ale to stejně jen kvůli pravnoučatům)
    Janinko,přeji krásný a klidný podvečer ☺

    OdpovědětVymazat
  7. Jani, adventní věnce jsou moc pěkné. Ramínko jsem ještě nezkoušela, ale vypadá krásně , možná příští rok zkusím.
    Jinak mě taky vadí, že tady na blogu není galerie a co víc, ztratily se mi všechny fotky z minulých let ze starého blogu co mi sem syn přetáhl. To hodně mrzí, spousta hezkých foteček.
    Jani , měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, ani nemluv. Máme to všichni stejné. Články bez fotek jsou na nic. Něco tam popisuješ a fotka chybí. Jsem z toho strašně rozladěná. 8 let blogování je v háji.

      Vymazat
  8. Taky jsem doma spustila s Adventem vánoční výzdobu. Ale nemám náladu na blog, raději si v této době blogy přičítám než tvořím. A u tebe je mi zase moc fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Reny, moc děkuji. Od tebe mě to obzvláště těší.

      Vymazat
  9. Ahoj Janko, viděla jsem Tě na blogu u Jitky a nedalo mi, abych se neozvala. Moc se mi líbí Tvoje "plněné" stromečky. Nám v okně sviti prastará papírová hvězda. Na dveřích mám pletený věneček s andílky. Každý rok vozím dětem dárky, letos jsem je poslala poštou. Těším se na televizní pohádky. Tobě přeju krásné vánoce a pohodový advent. Dávej na sebe pozor!!!!! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji za přání. Snad to letos v pohodě všechno zvládneme.

      Vymazat
  10. Jani, koukám, jak každý rok krásně věnce obměňuješ, to já tvořím stále stejně. A také už všude svítíme, jen venkovní světýlka nám blbnou, tak jsem objednala nové.
    Přeji hezký adventní čas. D.

    OdpovědětVymazat
  11. Nádhera, s chutí jsem se pokoukala. Přeji krásné Vánoce.

    OdpovědětVymazat

Velikonoční přání

 Přeji krásné Velikonoce plné pohody a dobré nálady  a jarního sluníčka.