pátek 27. listopadu 2020

Jen tak pro lepší náladu

 Snažím se na svůj blog dávat to, co sama vytvořím, vymyslím, vyfotím či objevím. Ale přece jen někdy stojí zato přispět i něčím, co ke mně doputovalo. Možná už jste následující větičky četli, ale já se hluboce skláním před tím, kdo je vymyslel. Český jazyk je kouzelný a dá se s ním krásně pohrávat.

Všichni mrazili, jen Milan Chladil.

Všichni sbírají jedlí houby, jen Zdeněk Nejedlý.

Všichni uchopili celé roucho, jen Stanislav Lem.

Všichni měli oštěpy dřevěné, jen Jan Železný.

Já sbíral lipový květ a Karel Heřmánek.

Všichni dali sprint, jen Tomáš Klus.

Všichni si vyslechli osvobozující rozsudek, jen Tomáš Ortel.

Všichni pili, jen František Nepil.

Všichni ryli, jen Bohumil Hrabal.

Všichni použili kleště, jen Zdeněk Svěrák.

Stejně těžké, jako něco vymyslet, je někdy těžké i něco vypěstovat. A někteří to ani neocení.A tak tento brambořík, krčící se v koutě v jednom supermarketu, pouze za 15,-Kč, mi nyní dělá velkou radost doma za oknem.

Každý rok v tomto čase jsem vždy pekla s vnoučky perníčky. Letos jsem na to byla sama. Jsou nachystané, jen nazdobit. Ale jak znám kluky, tak po jejich předání k tomu už asi ani nedojde.

Tak si prosím nabídněte! 

Jsou hned k jídlu!!!


19 komentářů:

  1. Здравствуйте, Яна! Какой у вас красивый цикламен! И пряники очень хочу попробовать.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Perníčky jsou moc dobré a výhodou je, že se dají hned po upečení jíst.

      Vymazat
  2. Jani, to se povedlo, četla jsem to poprvé. Jinak to mám stejně, taky kupuju napůl uvadlé kytky, abych jim dala druhou šanci. Tvůj brambořík se ti odvděčil krásnými květy. A na perníčky a jejich zdobení budu letos taky sama.
    Pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnes jsem perníčky předala a hladové krky se hned do nich pustily, i když bylo před obědem. Nic jim v tom nezabránilo.

      Vymazat
  3. Jani, už jsem to někde četla a je to super. Perníčky jdu péct dnes a zítra bych je chtěla nazdobit.
    Brambořík jsi krásně vypiplala. :o)
    Přeji hezký adventní čas. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já strašně ráda zachraňuji vadnoucí kytky a dávám jim další šanci.

      Vymazat
  4. Čeština je opravdu kouzelná, pobavilo mne to. Bramboříky já nějak neumím, v paneláku se jim moc nedaří, ale ten tvůj je fakt parádní ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bramboříky chtějí studený odchov. Já ho mám mezi okny, pěkně v chladu. A zatím se mu daří.

      Vymazat
  5. Jani, četla jsem ty hrátky s češtinou teprve na tvém blogu. Náš jazyk je květnatý a bohatý a kdo si s ním takhle krásně umí pohrát, zaslouží pochvalu.
    Bramboříkům se u nás nedaří, ale pamatuji si z dětství, že jsme jich doma měli několik. Maminka je dávala mezi špaletová okna. Perníčky jsou pěkné a určitě budou chutnat.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jak jsem tušila na zdobení perníčků ani nedošlo a hned z mísy začaly mizet. Ale jsem tomu ráda, že chutnaly. Brambořík mám také v chladu mezi okny.

      Vymazat
  6. Prendo volentieri un bel biscotto allo zenzero.
    Complimenti per i tuoi bellissimi ciclami e anche per le bellissime frasi che hai voluto condividere con noi in questo post.

    OdpovědětVymazat
  7. Jo, jo. Bramboříky - to je moje láska.

    OdpovědětVymazat
  8. Těsto na perníky mám připravené.Nějak se nechce upéct samo ☺ Já je zdobím je půlkou buráku.Tak to dělávala moje mamka.
    Přeji klidné dny ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to může být zajímavé. Ještě jsem to nikdy nezkoušela. Tak snad příště.

      Vymazat
  9. Čeština je opravdu pestrý jazyk :-) Perníčky vypadají pěkně, já bych si je určitě nazdobila :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby měly perníčky zůstat u nás na míse, také bych je nazdobila. Ale šly k vnoučkům a ti určitě neměli čas a dali se do jídla.

      Vymazat
  10. Ten češtinářský zázrak mi poslala kamarádka. Je úžasný. Brambořík měla ráda moje máma. Nebo ho často dostávala? Nevím. Každopádně ho uměla pěstovat

    OdpovědětVymazat
  11. Já mám ráda bramboříky od dětství. Když jsem jezdila k babičce na prázdniny, tak tam rostly v lese a my děcka jsme je trhaly do vázičky. Tu vůni cítím ještě dnes.

    OdpovědětVymazat

Co mě zaujalo

Většinou jdu docela rázným tempem a zamyšlena na autobus, abych přišla včas. Stejně tak i do obchodu na každodenní nákup. Trasa je stále ste...