středa 11. listopadu 2020

Když je chuť....

....na něco sladkého. Což u mě bývá dosti často. Zato manžel, ten ji se mnou nesdílí, jelikož je "masařka". Nedávná doba mi dávala možnost upéci si všechno možné, kde hlavní náplní byla právě dozrávající jablíčka - záviny, hraběnčiny řezy, ale nakonec zvítězila jablíčková bábovka. Recept na ni jsem našla na blogu u někoho, koho často navštěvuji, jenže jsem si nezapamatovala, kdo to byl. Budu ráda, když se přihlásí.


Byla fakt moc dobrá.


Další surovinou pro mé pečení se staly oříšky, a tak vznikla tato hrníčková oříšková buchta s marcipánovou polevou.


Mám ráda něco jednoduchého, bez dlouhého kuchtění, vážení, šlehání, míchání
 a zpracovávání různých surovin.

V září, když ještě nebyla omezení, tak jsme jezdili s manželem za našimi vnoučky.
A protože byl čas narozenin, tak dcera nechala upéci malý dortík.
 On vlastně asi nebyl pečený, protože byl tvarohový a výtečný, i když na první pohled to tak nevypadalo.




A následovaly ještě jedny narozeniny, které jsme stačily stihnout oslavit.
 Můžete hádat, kolikáté????


A byla to opět velká mňamka!!!





















27 komentářů:

  1. Hned bych něco sladkého od tebe zakousla. Všechno bylo určitě móóóc dobré ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  2. Tak i já jsem dnes pekla - Americký koláč. je to taková lehká buchta s jablíčky. Všechno se smíchá dohromady a upeče. No a když si dáme kus na talířek, hodí se dozdobit kopcem šlehačky, To je pak taky mňamka. Janinko, mějte se tam dobře!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, vypadá to všechno náramně. 👍👍 Peču pravidelně, u nás je na sladké můj muž. Zítra mě čeká pečení dortu, muž má v pátek narozeniny.
    Měj hezké dny💕

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, dort. Ten bude určitě moc krásně vypadat a výborně chutnat. Krásné narozeniny- přeji!!!

      Vymazat
  4. Jani, já bych ochutnala od každého kousek, protože sladké miluji. Můj muž sladkému moc nedá. Teď jsem dost pekla jablečný závin z listového těsta. Kupujeme to rozválené, jedna nohavice nám stačí. Také mám rády rychlé pečení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Listové těsto také kupuji a vždy ho mám i v mražáku. Dělám z něho všechno možné. Na sladko, s ovocem, tvarohem, se salámem, klobáskou i na slano.

      Vymazat
  5. Samé dobrôtky, robíš chute, hneď by som si kúsok dala!
    Pááá

    OdpovědětVymazat
  6. Jani, mám takový dojem, že recept měla Helenka na tuto bábovku. Zakousla bych do ní hned, péct budu zítra, dnes byla na programu husa a ta zabrala trouby na pár hodin. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si také myslím, že to byla Helenka. Musím nakouknout k ní na blog. Díky za typ.

      Vymazat
  7. Já peču bábovku každý týden(a ráda).Už se z toho stala "povinost" babička+bábovka.Teď je toho málo,nikdo sem nemůže...
    Přeji nám všem lepší dny vhodné k návštěvám ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mně také chybí, když k nám nejezdí vnoučci.Bylo to někdy náročné, ale bylo veselo. Nyní je to smutnější.

      Vymazat
  8. Všechno to vypadá hodně lákavě. Jestli dobře počítám, je to 13 svíček?
    Taky jsme v sobotu slavili třináct u vnučky.

    OdpovědětVymazat
  9. Já miluju recepty kde se všechno smíchá v jedno, a vyleje do pekáče. Anebo když už, tak koupím listové těsto, pokud možno vyválené a udělám štrúdl, Teď naposledy muž koupil na zkoušku kynuté vyválené a tak jsem dělala skořicové šneky.... a se sladkým jsem na tom jako ty, ale navíc i muž se mi do něj zamiloval...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kynuté a vyválené??? Tak na takové těsto jsem ještě v obchodě nenarazila. Musím se příště lépe podívat.

      Vymazat
  10. Teda Jani, ty mi děláš chutě, ochutnala bych hned od každého kousek. .o) Vše vypadá skvěle.
    Přeji hezké dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, moc děkuji za pochvalu. Smlsli jsme si všichni.

      Vymazat
  11. Tvarohový dort bych si hned dala. Bábovka je taková klasika, také ji dělávám :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Já tvarové zákusky přímo zbožňuji.

    OdpovědětVymazat
  13. To bylo nějakého mlsání. Jedno lepší než druhé.

    OdpovědětVymazat
  14. Ta bábovka byla skutečně u mne na blogu, podle časopisu Rozmarýna. Máš tu samé dobrotky...

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Heli, tak jsem ráda, že už to vím a musím si to k receptu hned připsat.

    OdpovědětVymazat
  16. Měla jsem pečící útlum. Ale už jsem se z něj probrala. Peču každý víkend. Zatím jsem dělala bábovku, škvarkové pagáčky a domácí chleba. Uvidíme, co bude zítra. Snad to budu mít aspoň z poloviny tak krásné jako ty Jani. Dala bych si od tebe tu oříškovou s marcipánkem. Tak dva, tři kousky a kafíčko... Děkuji... :-) :-) :-)

    OdpovědětVymazat

Co mě zaujalo

Většinou jdu docela rázným tempem a zamyšlena na autobus, abych přišla včas. Stejně tak i do obchodu na každodenní nákup. Trasa je stále ste...