pátek 6. listopadu 2020

Co s ní???

 Potřebovala bych radu! Váš názor!

Líbí se mi africké fialky pro svou rozmanitost  a barevnost květů i listů.

 Měla jsem jich malou sbírku. 

               Stačilo vždy utrhnout lísteček fialky, která se mi líbila, nechat ve vodě zakořenit a poté zasadit do květináče. A vyrostla mi nová rostlinka, která při dobré péči i brzy kvetla.


Jenže potom moje péče ochabla a asi jsem je v zimním období ve studené místnosti příliš zalévala a fialky mi "odešly". Zůstala jen jedna bílá minifialka.
Tu jsem si hýčkala a ta se mi odměnila častým kvetením a nyní se začíná mocně rozrůstat.




V tom malém miniaturním květináčku jsou určitě minimálně už tři až čtyři nové rostlinky.


Logické řešení, které by se nabízelo je, je opatrně rozdělit.


Ale mám velký strach, abych jim nepotrhala kořínky
 a nakonec místo tří krásných fialek neměla žádnou.
Poradíte mi, jak to mám správně vyřešit?
Moc vám děkuji.












24 komentářů:

  1. Přestože se mi několikrát podařilo fialky namnožit, po čase mi stejně všechny odejdou. Ta bílá je nádherná, já bych jí možná přesadila jen do většího květináče, ale žádný odborník teda nejsem. Přeji hezký víkend ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, mně se také podobně rozrostla jedna fialka a já váhala, zda jí rozdělit, či nikoliv. Nakonec jsem jí rozdělila, šlo to docela snadno. Po odumřelých listech měla každá svůj "krček", takže jsem jí opatrně vyndala z květináče a pak jí rozdělila. Mám teď sice dvě stejné, ale nevadí.
    Měj hezké dny🌸🌺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi je také po odkvětu rozdělím. Ale ony jsou tak moc ty kořeny namačkány v malinkatém květináčku, tak mám strach. Už jsem je měla rozdělit, když byly jen dvě rostlinky. Zkrátka jsem zaspala.

      Vymazat
  3. Bohužel se mi také nedaří fialky pěstovat a přitom se mi tak líbí. Asi bych se ji pokusila opatrně rozdělit. Je nádherná. Držím palečky, ať se Ti to podaří. Moje kamarádka mi radila přesazovat na jaře, tak nevím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, počkám, až odkvetou a rozdělím je. Nenechám je, se mačkat.

      Vymazat
  4. Kdysi jsem byla velkou pěstitelkou fialek, v bytě jsem jich měla asi 55, protože se snadno množily. Jsem zastáncem názoru, že určitým květinám se v bytě buď daří nebo ne. To se mi potvrdilo. Mám několik druhů fialek, ale ze zkušenosti vím, že ty bílé jsou velmi háklivé - choulostivé a možná i křehké. U mne v bytě se fialkám daří, tak se s nimi při přesazování "nepářu" a vím, proč to dělám. Fialky snadno zakoření, i když se kořen ulomil, stačí dát do vlhké zeminy a po čase zakoření. A kdy přesazuji? Je mi jedno, v které roční době, ale když více vyroste a odhalí se ten krček, tak ji prostě zase zastrčím dolů. Takže moje rada - i přílišná péče škodí, jak říkám, pokud se jí v bytě daří, přežije. Jo a mám je na okně na východní straně. Hanka ☺

    OdpovědětVymazat
  5. Jani, ty, taková pěstitelka se ptáš na radu? To mně hlava nebere. Já je neumím množit.Mně to v té vodě vždycky uhnije. Ostatní jsou už stařenky a zasloužily by si abych je namnožila. Od tebe mám taky tu bílou a kvete krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda, že ti fialka kvete. A co kalísie? Ujaly se???

      Vymazat
  6. Раньше у меня было много фиалок. Я их выращивала не дома, а в школе, в которой работала. А потом подарила все фиалки коллегам.

    OdpovědětVymazat
  7. Bella la tua passione per le violette, sono dei fiori meravigliose.
    Mi dispiace che ti siano rimaste solo queste bianche, che però sono veramente stupende.
    La soluzione ideale sarebbe quella di dividerle facendo molta attenzione, ma se hai paura di romperle allora dovrebbe essere sufficiente trasferirle in un vaso più grande.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je také jedna z možností, je přesadit do většího květináče, ale už bych se ošidila o další rostlinky, které mohu někomu darovat.

      Vymazat
  8. Fialky nejsou moje parketa, dopadlo to vždycky tak jak si popsala. Nádhera, plno květů a najednou bum! a šly don kopru. Takže nějaké přesazování, rozsazování a jiné se nikdy nekonalo. Ale tuhle bílou jsem měla, a vydržela nejdýl....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Počkám, až odkvetou a potom to nějak vyřeším.

      Vymazat
  9. Já jsem měla kdysi množství fialek.Zjistila jsem,že mnou vypěstované vydrží.Občas jsem si koupila-ale ty neměli dlouhé trvání.Musí se zalévat dolů do misky,jinak jim uhnijí kořeny a listy jsou nepěkně flekaté.Já bych je normálně rozdělila.
    Přeji velký úspěch ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, zalévám je do misky. Vím, že nesnášejí přemokření. Ale stalo se.

      Vymazat
  10. Škoda, že je teď taková doba a nemůžeme se setkávat. Já mám různé fialky a klidně bych ti dala lístečky, určitě by se ti "chytly". Jani, nezoufej, máš u mne zásobu rostlinek. Já jsem je kdysi dostala od kamarádky z Varů a tak mi pěkně rostou. Mám jich plné "okno" a budu ráda, když ti nějakou přenechám...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuš, ty jsi moc hodná. Snad bude někdy šance se ještě setkat. Už přicházíme o druhé setkání.

      Vymazat
  11. Jani, co já měla fialek a postupně mi odešly všechny a já taky nevím proč. Ale rozsazovala jsem je často a bezpečně, vždy to šlo dobře. Opatrně roztrhnout - a je to. Taky můžeš fialku vyndat z hlíny, kořeny vymáchat ve vodě a znovu rozdělenou zasadit. Kdysi jsem to někde vyčetla.

    OdpovědětVymazat
  12. Vidíš, s tou vodou to je dobrý nápad. Alespoň bych kořínky nepřetrhala.

    OdpovědětVymazat
  13. Když budeš opatrná, nic nepotrháš. Ale jestli máš i tak strach, tak je dej do většího květináče. Fialky nemají rády moc vody. Já mám opačný problém, tak trochu je suším...Ale s podivem mi zrovna jedna kvete....

    OdpovědětVymazat

Něco málo tvořeníčka

 Nestíhám a nestíhám.  Jsem plně pohlcena zahradou. Vše vysázet - papriky do skleníku, rajčata ven, odstranit to, co odkvetlo, ošetřit mušká...