sobota 10. října 2020

Na výstavě

Letos už podruhé se na mě usmálo štěstí a vyhrála jsem vstupenky na Floru. Tentokrát dvě. A tak jsem pozvala manžela. Nejdříve o tom nechtěl ani slyšet - co tam budu dělat a mě to nebaví-, ale nakonec si dal říci a udělali jsme si krásný výlet do Olomouce. Počasí bylo slunečné, teplé, jen to trošičku kazil silný vítr.
Podzimní Flora je vždy zaměřena především na výpěstky ovoce a zeleniny. 
Hlavní expozice měla název ZDRAVÁ ROSTLINA. 
A v hlavním pavilonu bylo opravdu na co se dívat.



Všechny možné odrůdy paprik a rajských jablíček.
 A tak jsme hledali, jestli tam nejdeme i ty, které pěstujeme.


Mě zajímaly okrasné dýně.


Manžel zase prohlížel odrůdy jablek a hlavně švestek.


Z galerie byl pěkný výhled na výpěstky, které byly nevšedním způsobem naaranžovány.


I když mě zajímaly především kytičky, které byly na venkovní ploše k prodeji, přece jen jsem zašla do jednoho pavilonu, kde byly prezentovány výtvory z perníku, vydlabané dýně a košty pálenek.


Obdivuji šikovnost tvůrců.


Obdivuji nápad a zlaté ručičky.




Samozřejmě, že jsem si něco nakoupila.
 Opět jednu dlužichu, rukavice za 20 Kč,
 denivku, kandík a cibulky krokusů. To bude jarní překvapení.


Alespoň trochu radosti v této nelehké době.


14 komentářů:

  1. Какая замечательная выставка!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výstava byla opravdu moc pěkná. Děkuji za komentář.

      Vymazat
  2. Jani, i v této nelehké době si musíme udělat radost. Věřím, že se i manželovi výstava líbila. Obdivuji hlavně výrobky z perníku, jejich zdobení.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo. Nakonec si manžel pochvaloval, že byl na výletě a dostal se trochu ven do "přírody". A ten perník? Ten byl úžasný!!!

      Vymazat
  3. Jani, opravdu sis udělala radost a navíc viděla krásnou podzimní výstavu. 👍
    Byli jsme tam jen jednou, je to pro nás poněkud z ruky. Pravidelně jezdíme do Litoměřic na Zahradu Čech, ale letos jsme vynechali. Obavy byly silnější, než touha něco vidět.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás v OL je většina prodejních stánků v krásném velkém parku, pěkně venku v obrovském prostoru.

      Vymazat
  4. Nikdy jsem na takové výstavě nebyla, ale musí to být příjemný zážitek. Určitě bych také nejela domů s prázdnou ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud máš ráda kytičky, tak bys neodolala a určitě něco nakoupila.

      Vymazat
  5. Už jsem tady psala po letní Floře, že jsme na tyto výstavy jezdili pravidelně a tak jsem tam byla mnohokrát. Zase musím napsat, že ani tato podzimní Flora neměla žádnou propagaci, aspoň u nás nic, žádné plakáty a ani na netu jsem o tom nečetla. Prostě tichým duchem, kdo si přímo nenajel na stránky Flory. Přeji ti vyhrané vstupenky a nám to, že jsi to pěkně zdokumentovala. Ty výpěstky jsou pozoruhodné, ale zeptám se, byla tam i výstava hub případně houbařská poradna? My letos na takové akce kvůli nákaze nejezdíme. Snad příští rok bude lépe, kéž by... Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, i houby tam byly vystavené a popsané, jak se jmenují a co jsou to za druhy.

      Vymazat
  6. Hani, byla tam výstava hub. A docela velká. A myslím, že i poradna. Já houbám moc nefandím, takže jsem jim moc pozornosti nevěnovala.

    OdpovědětVymazat
  7. Jé, na Floře v Olomouci jsem byla asi před pěti lety. Tenkrát měli všechno v japonském stylu, moc se mi tam líbilo. To je fajn, že se výstava i letos konala. :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Na Floře Olomouc jsem ještě nebyla a tak jsem si s chutí prošla její část aspoň na tvém blogu Janinko.☺

    OdpovědětVymazat

Něco málo tvořeníčka

 Nestíhám a nestíhám.  Jsem plně pohlcena zahradou. Vše vysázet - papriky do skleníku, rajčata ven, odstranit to, co odkvetlo, ošetřit mušká...