úterý 6. října 2020

Devět

 Číslo devět. 

Marně přemýšlím a vzpomínám, jakou symboliku bych s tímto číslem spojila. Napadá mě tak akorát Devět skal, Devět křížů, devětsil lékařský - léčivá rostlina, či za devatero horami, a nebo devět řemesel.....

Je jasné, že číslo devět zakončuje celou řadu základních čísel.
Stojí tedy na vrcholu jednociferných čísel. Zvláštností, která podtrhuje jedinečnost čísla devět, je jeho chování při násobení. Ať číslo devět vynásobíte  jakýmkoli jiným číslem, dostanete vždy opět devítku.
Pro ilustraci - 9 x 7 = 63 /6+3 = 9/


Číslo devět je pro mě magické  a nyní velmi aktuální.
Představuje devět let života s tímto mým staronovým blogem.

Už devět let je pro mě můj blog krásným spojením se světem.
 Udržuje mě v myšlenkové pohotovosti, nedá ochabnout mé stárnoucí paměti, nutí mě přemýšlet.
Díky němu jsem se naučila dívat se na svět objektivem mého foťáčku,
navázala  krásná přátelství a naučila se spousty nových věcí.
Nutí mě nezahálet a jít dál......


A proto zapaluji devět  svíček na mém blogovém dortu
 a budu doufat, že se dočkám snad i té desáté!!!









                                                                     

27 komentářů:

  1. Яна, примите мои поздравления с Днем рождения вашего блога. Пусть у вас будет много читателей и друзей!

    OdpovědětVymazat
  2. Velká gratulace!!!
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji. A dnešek se u nás opravdu vydařil.

      Vymazat
  3. Tak to ti posílám velkou gratulaci!

    OdpovědětVymazat
  4. Velká gratulace ke krásnému magickému číslu. 🌹🌹🌹

    OdpovědětVymazat
  5. To je krásné výročí. Blahopřeji.

    OdpovědětVymazat
  6. Jani, hezky jsi to uvedla. Taky se říká, že kočka má devět životů.
    Tobě a tvému blogu přeju do další devítky všechno nej...🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, Hani. To mě nenapadlo a přitom koček doma máme.....Díky za inspiraci.

      Vymazat
  7. Jani, mně napadla písnička Já mám devět kanárů.....;-)
    Přeji Tobě i Tvému blogu další společné roky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, na to jsem také nepřišla a přitom písničky skladatele Beneše mám moc ráda. Díky za typ!!!

      Vymazat
  8. Také se přidávám ke gratulantům blogového výročí. Hodně čtenářů a dalších nápadů do dalších let blogování. Zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  9. Gratuluji k výročí, je to uř pěkná řádka let. Snad to tu zase za nějaký pátek nezruší... Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, nestraš se zrušením. Všechny jsme byly z toho moc smutné. Naštěstí to jakž takž dobře dopadlo.

      Vymazat
  10. To zamyšlení nad devítkou se mi moc líbí. U devítky se mi ještě vybaví pojem Baťovské ceny.
    A taky gratuluji k výročí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha? I to mě nenapadlo. Asi chodím málo nakupovat.

      Vymazat
  11. Jani, k 9. narozeninám moc gratuluji. To už je kus blogerského života a něco příběhů. Přeji hodně krásných zážitků. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, že je to kus života.A tak nějak jsem si na svůj blog zvykla a je pro mě takovým životním tahounem, který mně nedá ustrnout.

      Vymazat
  12. A zítra bude 9. října...
    Vzpomněl jsem si na poučku ze základní školy: Číslo je dělitelné devíti, pokud je jeho ciferný součet dělitelný devíti... takže násobek devítky musí mít ciferný součet dělitelný devíti. Dřív by mě to nenapadlo..
    P.S. Přidávám se ke gratulantům

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, na tu už si já ani nevzpomínám. Děkuji za gratulaci.

      Vymazat
  13. Complimenti a te e ai tuoi n nove anni di blog.
    Auguri e buon proseguimento.
    100 di questo giorni.

    OdpovědětVymazat
  14. Všechno nejlepší k Tvým 9. blogovým narozeninám! Ti skalní blogaři jsou tu stále a to je moc prima!

    OdpovědětVymazat
  15. Krásných devět let už se tady potkáváme. Gratuluji a přeji nejméně dalších devět let. Udržuje nás to v mentální formě. To potřebujeme, protože ten doktor Alzheimer pořád někde přešlapuje.

    OdpovědětVymazat

Retro vzpomínky

 Také se vám stává, že  někdy večer nemůžete usnout? Nepomáhá ani metoda dýchání /4-7-8/, žádné uklidňující čajíčky, dokonale vyvětraná míst...