středa 14. října 2020

Kytičky venkovských zahrad

 Poslední léta začínám nějak inklinovat ke kytičkám, které byly dříve samozřejmou součástí venkovských zahrad. Snad je to dáno věkem a vzpomínkou na dětská léta, která jsem trávívala pravidelně u babičky na vesnici.  Neměla na mě moc času a já se sama toulala její velkou zahradou, sadem a běhala po návsi. Dodnes cítím vůni jejich kytek. Především vysokých floxů. .Vždycky jsem si utrhla kvítek a jeho šťávu s gustem vycucávala. A tak jsem měla nyní touhu si tyto floxy do mé současné zahrádky pořídit.

Jsou to trvalky staré mnoho let, jsou nenáročné na pěstování, snesou sucho i přemokření, mají rády sluníčko, ale daří se jim i v polostínu. Najdete je v mnoha barevných odstínech.

Začala jsem bílou barvou. Lépe řečeno, bílé floxy zůstaly v zahrádce po mé mamince.

Mají nádhernou vůni, která se line do okolí.

Něco jsem si nakoupila na Floře v Olomouci.


             

A něco mi velmi ochotně  poslala velká znalkyně kytiček a přírody Vendy.

 Já jsem ji za to velmi vděčná.




A to zdaleka není všechno. Jen jsem nebyla pohotová a kytičky v květu nevyfotila.

Druhou mou velkou  láskou se stává kytička, které se říká "krásný den". 

Víte o kterou jde?





34 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Olgo, moc děkuji za pochvalu a jsem ráda, že se ti moje kytičky líbí.

      Vymazat
  2. Kytičky dělají radost, a ty, které nám připomínají dětství a mládí, obzvlášť.
    Zahradu nemáme, ale dlouhé roky jsem měla amarylis po mamince.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám amarylis, ale ne každý rok chce kvést.

      Vymazat
  3. Какие у вас флоксы красивые, Яна!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Floxy mám moc ráda a rozšiřuji jejich sbírku.

      Vymazat
  4. Jani, floxy jsou krásné a navíc vděčné. Já se jich kdysi při předělávání zahrady zbavila a teď už pro ně nemám místo. Připomínají mi dětství u babičky, která měla obrovskou zahradu, plnou různých kytek. 🌹🌸🌻

    OdpovědětVymazat
  5. Na příští rok o nich asi budu uvažovat, ta velká škála barev je skvělá ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu existuje velká spousta barevných variant. Já vždycky při koupi nové kytičky si nejsem jistá, jestli toto vybarvení už mám či ne.

      Vymazat
  6. Už se ti tu rozrůstá utěšeně další přírůstek, příští rok by se něco už dalo poslat. Krásný den? Echeverie? Bílé, co jsem si přivezla z chaty jsem letos měla vysoké metr a půl. Jestli jim tak svědčilo to letní zatopení, bůh suď. Ostatní tedy zůstaly stále nižší. Takže asi to je taková odrůda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si letos na jaře koupila na Floře v OL takové mini floxy. Jsou vysoké asi 30 cm a jsou také moc pěkné. A ta kytička? Napíši to jinak - krása jednoho dne......

      Vymazat
  7. Květy jsou nádherné, já se přiznám, že jsem z takové větší vesnice a moc jsem měla vždy ráda ty polní kytičky, jako je vllčí mák a tak. Už jsen ve vzpomínkách.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co nám jiného zbývá, než vzpomínat, když budoucnost je nejistá....

      Vymazat
  8. všechny tyhle květinky jsou krásné. Zahrádku už nemám, tak jsem si na balkon vysadila mini macešky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Macešky mám také ráda pro jejich rozmanitost. Vždycky si prohlížím ty jejich "obličeje" a nenajdeš dva stejné.

      Vymazat
  9. Líbí se mi floxy.Letos jsem si koupila minifloxy do truhlíku,ale moc se jim nedařilo.
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mě také občas chytí nějakou nemoc. Ale je zajímavé, že jen ty barevné. Bílé jsou nádherně zelené a nic je neovlivní.

      Vymazat
    2. Přesně jak píšeš, na bílých nebylo nic, na ostatních padlí. Ale zvládly to i bez postřiku...

      Vymazat
  10. Krása! Taky si na ně pamatuju z dětství. Ty bych si mohla taky vysadit, děkuju za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, mají krásné barvy a nádherně voní. Vřele doporučuji.

      Vymazat
  11. Jani, moje babička je také měla. Letos jsem si jeden trs od sousedů zasadila do zahrady. Tak uvidím, jestli se chytne a příští rok poroste, hlavně pokvete.
    Ty je máš parádní.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
  12. Určitě se uchytí. Mně se zatím uchytly všechny. Jsou urputné.

    OdpovědětVymazat
  13. Uwielbiam białe kwiaty. Są takie delikatne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za milá sleva a jsem ráda, že se ti moje kytičky líbí.

      Vymazat
  14. Floksy są takie piękne, a w białym kolorze takie niewinne! Bardzo mi się podobają.
    Wspaniałe wspomnienia z dzieciństwa!❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se vám líbí. Bílé jsou nejkrásnější.

      Vymazat
  15. Tak ty bílé floxy jsou úžasné, nádherné. Měla jsem růžové tak patnáct let na chalupě, ale už nějak samy zmizely, ale nedostatečnou péčí... A ty vůně z dětství znám, také je pořád v sobě nosím. Krásné dny přeji.

    OdpovědětVymazat
  16. Floxy měla v zahrádce babička, moc hezké kytičky. ☺

    OdpovědětVymazat
  17. Jsou to zkrátka klasické venkovské kytičky našich babiček. Proto si jich tak nesmírně vážím.

    OdpovědětVymazat

Co mě zaujalo

Většinou jdu docela rázným tempem a zamyšlena na autobus, abych přišla včas. Stejně tak i do obchodu na každodenní nákup. Trasa je stále ste...