neděle 18. října 2020

Běh na dlouhou trať

Všichni háčkují šátky. 

Alespoň tedy na FB, kde dokonce existuje skupina zvaná "Šátkománie". Ale zajímavé je to, že jsem zatím s uháčkovaným šátkem na ulici ještě nikoho neviděla. Asi bydlím v malém městě. Nicméně byla to pro mě výzva. Ráda zkouším nové věci se zjištěním, jestli to svedu či ne. Nakoupila jsem si přízi /čtyřnitku/  a na Pinterestu našla různé návody. V prvním návodu jsem se po pár řadách nějak ztrácela, takže jsem začala háčkovat podle druhého. V tom už jsem našla určitou logiku opakování.





A pak přijela o prázdninách na návštěvu Renatka a dovezla mi dárek Vlastnoručně uháčkovaný šátek. Nádherný. Zírala jsem na něj jako na zjevení.


A to byl další impuls k tomu, abych v háčkování šátku vytrvala. Jenže začala dozrávat levandule a bylo třeba ji zužitkovat. Takže háčkování šátku šlo stranou a já motala paličky a háčkovala podušky a pytlíčky s levandulí.

Po nějaké době jsem se k šátku opět vrátila.



Prokousala jsem se fialovou a nyní už jedu první nitku černé.

Chtělo to změnu, a tak jsem šátek opět odložila a vzala Sněhurku a začala připravovat dárečky na Vánoce - vločky, zvonečky, rybičky....

Ty jsou hned hotové a výsledek je hned vidět.

Šátek - to je zkrátka běh na dlouhou trať.


25 komentářů:

  1. Nádherný šátek, povedl se a mám stejný poznatek - neviděla jsem zatím na nikom ručně dělaný šátek a mám stejný dojem z FB, že nastalo šátkové šílenství, které vystřídalo čtverečkové šílenství a bude následovat kdoví jaké šílenství... Tak hodně obdivu při nošení šátku.. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždycky je něco "in" a všichni to hned musejí vyzkoušet.

      Vymazat
  2. Určitě bude krásný ☺ Přeji s ním úspěch.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, ale bude to ještě dlouho trvat. Nyní je v plánu vánoční tvoření a šátek musí počkat.

      Vymazat
  3. Já, když nosím šátky, tak jen ty lehké, vzdušné a to jen během chladnějších dní léta a pak na začátku podzimu, do doby než vytáhnu zimní bundy. Letos ten rok není úplně běžný v ničem, takže jsem nepoužila ani jeden z té kupy co doma mám. Navíc jsem přišla jak o kožený kabát ke kterému jsem je hodně nosila, tak i o bundu. Tudíž k těm co mi zůstaly se absolutně nehodí. Pletené nebo háčkované mi vůbec nic neříkají, to už si raději vezmu klasickou šálu. Ale oba jsou parádní!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, zde šlo o to, jestli bych to zvládla a ani ne o praktičnost věci. Třeba ho udám u dcery. Na zahradu nosím spíše montérky než "šátky" a do práce už nechodím. A nyní už vůbec nikam, jen do obchodu.

      Vymazat
  4. Jani, jsi borec!!!!! Není jednoduché překousnout začátek, ten bývá u šátku docela obtížný. Potom, jak se opakují různé vzory, je to snadnější. Ale stejně, dělám teď šátek pro kamarádku a od cípu ke středu mi to trvá rovných 23 minut. A to neháčkuju zrovna pomalu. Takže držím pěsti a kdyby něco, telefon mám kousek od sebe.
    P.S. Můžu i přijet, jsem opět covid 19 negativní :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Reny, ty jsi zlatíčko.Šátek půjde nyní na chvíli stranou. Musím si nachystat nějaké malé pozornosti na Vánoce. Snad budu mít možnost a příležitost je předat.

      Vymazat
  5. Janko, vypadá nádherně. Do zimy ještě pár dní zbývá, tak třebas ho stihneš. Přála bych ti to. Já bych se do šátku pustila hned, ale když je nenosím, tak co pak s ním...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No u mě to bude asi obdobné. Ale chtěla jsem to vyzkoušet.

      Vymazat
  6. Fakt je, že jsem takový šátek na nikom ještě neviděla, ale teprve teď přijde ten správný čas, zima je ještě před námi ☺

    OdpovědětVymazat
  7. Janko, ten je krásný.👍👍👍 Stejně tak i ten od Renatky.
    Kdysi jsem si uháčkovala obrovitý šátek, byl skoro jako pelerína. Ani nevím, kde skončil.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  8. Прекрасные работы, Янка! Здорово!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu a jsem ráda, že se ti líbí.

      Vymazat
  9. Och, prečo nemá deň 50 hodín! Možno by sme toho stíhali viac :-)
    A vieš, že aj ja mám ten istý dojem: že každý robí šatky, ale nik ich nenosí. Už minulú zimu som sa nad tým čudovala. Ja neháčkujem, ale sa dajú aj štrikovať a rozmýšľala som nad tým. Ale nemám čas :-)
    Pááá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tvořím pouze při večerech. Manžel kouká na TV a já při tom háčkuji.

      Vymazat
  10. Já mám jeden háčkovaný šátek, značně obnošený, protože ho nosím doma když je mi chladno. Jinak má radši ty pletené. Ten tvůj je krásná práce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ještě není hotový. Snad se mi podaří ho dokončit.

      Vymazat
  11. Také jsem na FB ve skupině, kde se háčkují šátky. Chodím je tam obdivovat. Já sama jsem si jeden uháčkovala, ale nějak ho neumím nosit. Ten Tvůj je krásný a určitě o doděláš.
    A od mládí mám schovaný velký háčkovaný šátek, který mi dělala mamka. Nosila jsem ho v době, kdy jsem studovala průmyslovku a to už je více než 40 let.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten čas tak letí. A vidíš, zase jsou šátky moderní a nosí se.

      Vymazat
  12. Beautiful crochet scarves. I don´t see anyone wearing them here either but they are nice and quick to crochet. Super pretty coloured yarn.

    OdpovědětVymazat
  13. Moc děkuji za krásná slova. Těší mě to.

    OdpovědětVymazat
  14. Děkuji za pochvalu. Barevných přízí je velký výběr a je často těžké si vybrat.

    OdpovědětVymazat

Háčkované slepičky

Co by to byly za Velikonoce jen s vajíčky a zajíčky. I slepičky nesmí chybět. Sice nemám žádný nový vzor, ale tyto slepičky, do kterých se d...