pátek 7. srpna 2020

Zářivky

Já jim tak říkám, ale správné jméno je gazánie. 

Když svítí sluníčko, tak jejich květy nádherně září.

Když nesvítí, tak se jejich květ nerozvine.

Na pěstování nejsou příliš náročné.

. Chtějí hodně slunce a přiměřenou zálivku a udělají vám mnoho radostí.

Každá rostlina má květ jiné barvy.

Stačí v březnu zasadit semínka a v květnu sazeničky přesadit na záhonek na určené místo či do truhlíku.

Zalévat tak akorát, protože přemokření nemají rády.


A pak už se můžete radovat z krásných květů.

Krásný víkend plný sluníčka přeje 
Janka

12 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Heli, moc děkuji za pochvalu. Nyní mně dělají radost.

      Vymazat
  2. Jani, to jsou krásné kytičky. Jejich barvy opravdu září.
    Měj pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži, já jsem je dříve neznala a nepěstovala, ale nyní patří k mým oblíbeným.

      Vymazat
  3. Tak on opravdu český název gazánie je Zářivka i když ještě jedna květinka ten název nese, Godetia... dnes už jsou vyšlechtěné různé barvy a viděla jsem i plnokvětou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, Vendy, to jsem ani nevěděla, protože všichni jim říkají gazánie, tak jsem se ani po českém jménu nepídila.

      Vymazat
  4. Mívám je každý rok, ale letos na ně nějak nedošlo. Už v tom našem terénu není místo. Škoda, protože je mám ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, ty máš spousty jiných krásných kytiček a ozdobných keřů.

      Vymazat
  5. Krásné kytičky, mají veselé barvy, pro radost(✷‿✷)

    OdpovědětVymazat
  6. Také jsem je párkrát měla, jsou opravdu zářivé a navíc těch barviček, paráda ☺

    OdpovědětVymazat
  7. Gazánie znám a to máme jen balkon. Zavěšovali jsme muškáty a dole po obvodu balkonu jsme měli truhlíky, kde jsem sázela i gazánie. Krásná kytka, ale jak píšeš, květy se plně otevřou jen za slunečného dne. To je pak nádhera a tu máš na fotkách! Poslední roky sazenice těžko koupím, naše tržiště obsadili Vietnamci, tak tam nejdeš všelico, i vánoční světla v horkém létě, ale gazánie fakt nemají :-))). Hanka

    OdpovědětVymazat

Bílá

 Stále ještě v naší zahradě, co se týká kytiček, převládá bílá.  Převládají bílé sasanky a také si rostou, kde chtějí. Zato snědek jsem jedn...