čtvrtek 13. srpna 2020

V zajetí rajčat

 Nic netvořím, nevyrábím. 

Ne, že by nebyla inspirace a nápady, ale jsem plně polapena zahradou. A v tom vedru se ani nic moc nechce. Ale to, co jsme si zaseli, či zasázeli, je nutno také sklidit. A nyní jsou po okurkách na řadě rajčata. A že se jich letos urodilo. Zatím jsou krásná červená, bez znaků nějakého chorobného napadení.

A tak dělám skoro každý den náš oblíbený šopáček, protože i papriky a okurky hadovky stále dozrávají. Samozřejmě, že je jíme jen tak, jsou pro mě základem i pro rajskou polévku a omáčku a máme rádi i obyčejný rajčatový salát jako přílohu k masitému obědu.


A protože je jich stále dosti, tak nastoupilo jejich uchování na zimu.


Jen tak obyčejně rozvařená a poté zavařená,
 která budou sloužit jako podklad pro rajskou polévku i omáčku.


A dnes nastoupila i báječná Jitčina rajčatová směs na tousty.
Hned dnes večer padla jedna sklenička na lehkou letní večeři.


Třeba mi poradíte ještě nějakou jinou dobrůtku z rajčat.




Krásné dny přeje
Janka






14 komentářů:

  1. Parádní úroda.
    Přeji krásný den☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Parádní úroda to je, ale potom ta práce s ní.

      Vymazat
  2. Jani teď jsi mě uplně popletla,myslela jsem že jsem u sebe. Taky to u nás takto vypadá. Najdu recept na báječnou pomazánku od Jitky u ní nebo mě jej pošleš? díky Miluš-moc zdravím a mám pro tebe kalendáříky z výletu.pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluško, ráda pošlu, ale moje dodací lhůty jsou poněkud delší. Ale já se polepším.

      Vymazat
  3. Jani, a to není tvoření, vyrábění? Tolik jsi toho vytvořila a rodina Ti za to poděkuje. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Abych řekla pravdu, já to považuji za nutné zlo. Tyto výsledky mého tvoření nemají dlouhého trvání.

      Vymazat
  4. Jani, máte krásná rajčátka, taková úroda potěší a navíc ještě chutná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo. Jsou slaďoučká a dají se použít na všechny možné způsoby.

      Vymazat
  5. Rajčátka, to je pane dobrota a okurky k tomu, to máš jako třešničku na dortu ��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Reny, okurek jsme si letos opravdu užili. Nebyl jeden den, abychom neměli okurkový salát. A nyní jsou na řadě rajčátka a papriky.

      Vymazat
  6. Tady můžu jen tiše závidět. Rajčata zasazená máme, ale nějak se jim letos nedaří. Zrovna dneska jsem v obchodě zírala na ceny rajčat v obchodě. Krabička keříčkových za 49,- nekup to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to je ještě krásná cena. Nedaleko od našeho bydliště je velká "továrna" na pěstování rajčat. A cena? Pod sto korun bys nešla.

      Vymazat
  7. Taky si dělávám rajskou, ale letos nevím jak to bude. Rajčata nejsou nic moc.Zato cukety rostou a už se chystám na to, že udělám kandovanou cuketu podle Ládi Hrušky. Moc ho nemusím, ale přinesla mně ji ochutnat jedna paní, která nás kdysi navštívila na našem srazu, který se konal ještě v Repechách. Až to spáchám , pochlubím se.

    OdpovědětVymazat
  8. Jituš, to by mě také moc zajímalo, i když velkou část cuket jsem už rozdala a nevím, jestli nasadí na nové plody. Zrovinka dnes jsme si pochutnávali na smažené cuketě. A strašně moc dobré jsou cuketové placičky. Dělala jsem je už několikrát a nikdy nevyfotila.

    OdpovědětVymazat

Bílá

 Stále ještě v naší zahradě, co se týká kytiček, převládá bílá.  Převládají bílé sasanky a také si rostou, kde chtějí. Zato snědek jsem jedn...