sobota 7. září 2024

To nemá konce......



 V půlce srpna, když jsme odjížděli na dovolenou k moři, tak jsem si říkala, že už dělám poslední marmeládku z ostružin. Ostatně už to byla druhá várka.




Ó, jak jsem se mýlila. 
A to jí předcházela marmeláda z rybízu, angreštu a jahod. 
A přitom na sladké jsem v naší rodině pouze já a dcera. Ostatní jsou "masožravci".

Těm přijdou vhod tak akorát zavařené  /naložené/ okurky, kterých bylo letos také požehnaně.


A to nemluvě o sušení a postupném zpracovávání divizny, která letos nádherně kvetla.


Opravdu dělá divy, když jste nachlazení a trápí vás kašel. Mám vyzkoušeno.
Po návratu z dovolené manžel prošel zahradu, skleník a foliovník a prohodil:" Je tam spousta krásných paprik a rajčat. Něco s tím musíš udělat. Nejlépe lečo."


A tak jsem opět /už asi potřetí/ dělala lečo. Krásné velké papriky jsem si ještě ponechala a po víkendu je naplním mletým masem a dám do mražáku. Bude to k rajské omáčce mňamka.A tak to máte u nás stále. Zkrátka - to nemá "konca" - jak se u nás na Hané říká.





Barevný pozdrav ze zahrádky......


9 komentářů:

  1. Krásná úroda,radost pohledět.Je to náročné na práci i čas,ale v zimě určiítě přijde vhod..🥗🍎🍓🍒

    OdpovědětVymazat
  2. Ostružiny také sbírám a dělám marmeládu, ale jinak nic, mráz a slunko se postaraly, že nic není. Jsem z toho smutná, ale co nadělám, nic. Raduj se z úrody a v zimě si odpočineš. Měj se fajn a zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
  3. DOBRY DEN PROSIM TEN SIRUP Z TE DIVIZNY DĚLATE JAK PROSIM RECEPT KOPEČKOVA

    OdpovědětVymazat
  4. Já letos skoro nezavařovala - trochu angreštu, trochu rybízu, pár křížal z jablek a tím pro letošek asi končím. Podzimních jablek je tak do štrúdlu a švestky vůbec žádné. Ostružin mám jen pár, tak akorát na zobnutí...
    Ty máš krásnou úrodu :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tedy klobouk dolů. Dříve jsem také zavařovala pomalu i šišky. Teď už ne. Zahradu jsme "pustili"...není na to už síla a tak i ta povinnost zavařování už mě opustila.

    OdpovědětVymazat
  6. Mít jich tolik, tak se jich přejím, krásná úroda. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. Tetkapernikarka
    Jani, ostružiny byly letos krásné a bylo jich i hodně. Takže to znám😊marmeladu jsem vařila 3x, něco mám v mrazáku a dostal i soused na likér. A hlavně jsme se jich najedli.
    Tvá úroda je bohatá, je s tím práce, ale v zimě se bude vše hodit 👍
    Pozdravuji😊 Alena

    OdpovědětVymazat
  8. Que rica mermelada de moras, yo voy hacer de fresas. Besos.

    OdpovědětVymazat
  9. Tomu říkám úrodička ! A Ty jsi správná zpracovatelka !! Až se zima zeptá, máš jasnou odpověď.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat

To nemá konce......

 V půlce srpna, když jsme odjížděli na dovolenou k moři, tak jsem si říkala, že už dělám poslední marmeládku z ostružin. Ostatně už to byla ...