sobota 22. června 2024

Něco málo ze zahrádky

 V letošním roce, na rozdíl od těch několika předcházejících, si na nedostatek vláhy nemůžeme stěžovat. A je to vidět i na rostoucí zelenině a kvetoucích kytičkách. Růže se letos vydařily a už nasazují na druhé květenství. Ještě do nedávna byla celá zahrada , obzvláště v podvečer, provoněna vůní kvetoucího jasmínu.


Máme několik keřů a každý je trochu jiný. Jeden plnokvětý a ty ostatní zase krásně vonící.


Dalším keřem, který ve vůni konkuroval jasmínu byl tento bíle kvetoucí keř, o kterém jsem ani nevěděla, že tak krásně voní. Máme ho jako živý plot a jde o ptačí zob, jehož květy připomínají šeřík.


A nyní už začíná čas denivek. Nejdříve rozkvétají ty klasické venkovské.


Ale už se chystají i ty vyšlechtěné.


Škoda, že kvetou jen tak krátce.


A do barvy jim ladí ostře modře kvetoucí rozrazil.


A nyní už začne čas lilií. Na ty se moc těším.


17 komentářů:

  1. Krásné Tinto kvete. Ptačí zob a jasmín mám ráda. Oba keře krásně voní. Máš to krásně rozkvetlé s těším se na lilie. Denivky už kvetou. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kéž by to dlouho vydrželo a nepřišla zase nějaká pohroma, jako na jaře.

      Vymazat
  2. Tetkapernikarka
    Jani, přeji Ti pohodovou neděli a díky za hezky barevnou procházku Tvou zahradou 😊🌞 Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. A příště opět přidám nějaké kytičky ze zahrádky.

      Vymazat
  3. Hezky to u Tebe kvete. U nás zase až tak moc nepršela a neprší, takže zalévat musím. Růže mi trošičku omrzly, ale už se zmátořily. Lilie zlatá už odkvetla, Denivky mi taky kvetou. Voní levandule. Co víc si člověk může přát.
    Hezkou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Jen nyní přemýšlím, jak levanduli zpracovat. Vymyslet něco nového. Ale chybí mně inspirace.

      Vymazat
  4. Tím, že mi růže namrzly mi teprve teď začínají nakvétat. Lilie nemám, vždycky mi je sežraly buď brouci nebo slimejši....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si letos koupila na jaře na Flóře v OL dvě velké cibulky těch krásných bílých voňavých lilií. Vylezly ze země a potom jedna i druhá uhynuly. Nevím proč.

      Vymazat
    2. Tak je možné že je něco sežralo.

      Vymazat
  5. Krásná barevná procházka,jako v arboretu..🌸🌷

    OdpovědětVymazat
  6. Není nad pěkně rozkvetlou zahradu - obejít ji s foťákem. Potěšily mne tvé snímky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu. Ale také se musí pro to něco udělat.

      Vymazat
  7. Me encantan todas las plantas. Besos.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Díky. Kytičky nám vše krásně nazdobí a zkrášlí.

      Vymazat
  8. Ciao Janka, vaše zahrada je skutečný... pozemský ráj! máš krásné květiny. vůně jasmínu je zvláštní
    Susanna

    OdpovědětVymazat

Stále kvetou....

 Tak si myslím, že letní dny už definitivně končí a přichází podzim. Pro někoho možná krásné období, ale pro mě rozhodně ne. Je třeba dát do...