pátek 17. května 2024

Retro vzpomínky

 Také se vám stává, že  někdy večer nemůžete usnout?

Nepomáhá ani metoda dýchání /4-7-8/, žádné uklidňující čajíčky, dokonale vyvětraná místnost, osprchování přiměřeně teplou vodou a ani - prý - osvědčená vojenská metoda. I když si stále říkám: "Na nic nemysli!", tak stejně za chvíli mně hlavou kolují myšlenky na prožité události dne, potom přemýšlím o programu na další den a nakonec skončím u vzpomínek na dětství a mládí.

Hmatatelným důkazem mého vzpomínání je i jeden sešitek s kresbami, kterému jsme kdysi říkaly / my holky/ - památník. Bylo to taková móda. Nechat si do sešitku něco nakreslit, nebo napsat, připojit datum a podpis. A můj památníček mám uschovaný až do dneška. Možná vám bude připadat moje vzpomínání infantilní, ale co může nakreslit a napsat desetileté dítě své spolužačce.


Milá kresbička mé tehdy nejvěrnější kamarádky, o které dnes nevím vůbec nic a moc mě to mrzí.


Sestřenice přidala i malou rýmovačku.


Dodnes si myslím, že tento obrázek  patnáctiletá Mirka sama nekreslila.


Zato tyto dvě postavičky tužkou a pastelkami před mýma očima vytvořila stejně stará Věrka.
 Jen jsem na její umění zírala.


 Také jsme se se spolužačkami předháněly v tom, 
komu do památníčku nakreslí obrázek i paní učitelka.


Tato kresbička a zápis mě dojímá asi nejvíce.
 Nakreslila to moje maminka a věnování dopsala krasopisem moje babička.


Tato kresbička mě dojímá zase tím, že ji kreslila upracovaná ruka zedníka.
Ta jemnost a titěrnost - vůbec nevím, jak to dokázal.


No a závěr patří krasobruslařům.
Možná ještě někomu budou něco říkat jména - jako Grožajová, Karol Divín, Nepela.....
Sebrala jsem tehdy všechnu odvahu, zašla do šatny za nimi a poprosila o podpis.

Tak to jsou mé retro vzpomínky........




18 komentářů:

  1. Janko, to jsou krásné vzpomínky. Kde je mému památníčku konec to nevím, ale paní učitelka mě tam také něco nakreslila a napsala ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nyní už děti neví, co je to památník, žeee???

      Vymazat
  2. Son bonitos recuerdos, me gusta. Besos.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzpomínky je to jediné, co nám zůstane. Ty nám nikdo nevezme.

      Vymazat
  3. Jani, také jsem měla památník, ale když jsme tehdy vyhořeli, tak byl zničen. Škoda...Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě moc mrzí. Je to pěkná vzpomínky na dětství.

      Vymazat
  4. Taky jsem měla památník. Někde zastrčený bude.
    Pěkný víkend !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak hledej!! Ať se můžeš pokochat a zavzpomínat.

      Vymazat
  5. To je krásná vzpomínka, úplně si vybavuju ten můj, ale ten je v nenávratnu.

    OdpovědětVymazat
  6. Hezké vzpomínky. Já památník taky měla, myslím, že ho měly všechny holky mého věku :D, ale kde je mu konec, to netuším

    OdpovědětVymazat
  7. Taky mám doma takový skvost a občas u něho vzpomínám)))
    Přeji hezké dny. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Konečně spřízněná duše. Alespoň jeden člověk si uchoval vzpomínky na krásné dětství.

      Vymazat
  8. Miluji památníky! Mám schovaný svůj, mé maminky i své babičky. Tam jsou skvosty. Kolikrát už jsem si říkala, že bych je měla ukázal na blogu. Díky za připomenutí, musím se zase vyndat. Tvůj obsahuje opravdu umělecká díla!
    Jinak problémy s usínáním a obecně spánkem mám velké. Poslední dobou jsem objevila ASMR a to mi s usínáním pomahá. Vím, že to není šálek každého, ale určitě to za vyzkoušení stojí. Mě to dokáže dokonale "vypnout".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se svými vzpomínkovými památníčky pochlub. Je to kus krásného života. A na to ASMR se podívám. Moc děkuji za pomoc.

      Vymazat
  9. Památník mám schovaný a pak ještě obyčejný školní sešit, do kterého jsme si o prázdninách vzájemně psali a kreslili. Byli jsme mladí a dokonce tam najdu i nějaký citát od mého muže, což jsme tenkrát vůbec netušili. Také tam mám památku i na profesorky z ekonomky. Autogramy všech možných známých osobností jsem sbírala, měla jsem jich dost, ale už nemám. Měj se hezky a přeju pěkný víkend 😀😉

    OdpovědětVymazat
  10. Tak to je velká škoda. Na autogramy bych byla velmi zvědavá. Také nějaké mám. A kde vlastně skončily???

    OdpovědětVymazat

Něco málo ze zahrádky

 V letošním roce, na rozdíl od těch několika předcházejících, si na nedostatek vláhy nemůžeme stěžovat. A je to vidět i na rostoucí zelenině...