neděle 14. dubna 2024

Už to roste

 Máme už takový letitý zvyk, sázet přísady salátků a kedlubnů do foliovníku začátkem dubna. To proto, abychom na prvního máje se mohli radovat z prvních salátků.

Dříve jsme si přísady kupovali, ale už dva roky si je vypěstováváme sami.

 A zatím se daří.

Že je ve foliovníku pěkně teploučko, je vidět i na fotečce. 

Po krátké chvilce se mi zamlžil foťák.


Už jsou nachystány i přísady paprik a rajčat.

Ale radost mně dělají i kytičky.


Tulipánky /tulipa tarda/ a na skalce kandík. Po tom jsem strašně dlouhou dobu toužila, až jsem jednou neodolala na květinové výstavě v Olomouci jsem si ho koupila. Zatím mým pěstitelským schopnostem
odolává a dělá mně radost.


No, a současné teplé počasí vyzývá ke kvetení i konvalinky, což je asi měsíc dopředu, než v jiných letech.


Mám spoustu červených tulipánů, ale u některých jsem si všimla, že mají zajímavé nerovné, jakoby střapaté okraje.



Zkrátka už to roste. Ale nejenom zelenina a kytičky, ale i plevel.



18 komentářů:

  1. Roste ti to krásně. Ty tulipánky máme na skalce a už nám rozkvetly i na Vysočině. A střapaté tulipány jsme měli jeden rok taky, ale další rok už nevyrostly :(.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stejně si myslím, že nejpěknější jsou tulipány klasické a ne žádné nějak moc vyšlechtěné.

      Vymazat
  2. Krásné ti vše roste. Vidím to i u nás. Tady kvetou šeříky většinou až ke konci května, jabloně také a letos je i tady na severu vše o šest týdnů napřed. Nepamatuji v půlce dubna rozkvetlé jabloně a celodenní kravál sekaček...tady to bývalo až v červnu. Mám obavy, aby to nepokazilo teď začínající velmi prudké ochlazení. Tak ať ti vše krásně roste a mrazíky neuškodí. Přeji ti krásné jarní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvoje předpověď vychází. U nás je zima, fouká studený ostrý vítr a dnes byla obrovská přeháňka plná krup. Hned bylo bílo.

      Vymazat
  3. Janko jak je kde předpěstovat a následně i pěstovat je to vše pro radost a užitek. Krásně Ti vše roste a kvete. ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Předpěstováváme v malých sazebnicích a máme obsazené všechny parapety u oken. Padá hlína, když se s tím pohne, těžko se zatahují rolety - vše má své klady a nedostatky.

      Vymazat
  4. Jsi úspěšná zahradnice...👍🌞🌼

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné fotky, ta šťavnatá zeleň! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už se moc těším na salátky. Ještě něco přes týden a jdu na to.

      Vymazat
  6. Ve fóliovníku máš zaručenou úrodu. Někdo vysázel zeleninu už do záhonků a mám obavu, že to bylo opravdu moc brzo. Janko, tvůj příjem vitamínů bude vysoký, budeš zdravá jako rybka 😊 Měj se hezky, zdravím 🙋‍♀️🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My na záhony vždy vysazujeme až po zmrzlých. A letos se to určitě vyplatí, počkat na tento termín.

      Vymazat
  7. Janko, ale vytvořila jsi skvělou inscenaci: gratuluji! Mít čerstvé a vlastnoručně vyrobené originální produkty je něco jedinečného.
    Nádherná jsou také konvalinka a tulipány.
    s pozdravem Ciao Susanna

    OdpovědětVymazat
  8. Je radost nakouknout k vám do foliovníku. O vitaminy nebude u vás nouze.
    Taky máme ve skleníku saláty, ale zatím nic moc. Jiného jsem zatím nesázela. U nás v POdkrkonoší je to takové pomalejší. I když i u nás začínají rozkvétat šeříky a to je co říci.
    Pěkné dny !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však nyní se tím chladem všechno zastaví v růstu a kvetení. Uvidíme, jak to dopadne.

      Vymazat
  9. Me encantan tus lechugas y todo lo demás, las flores son preciosas. Besos.

    OdpovědětVymazat
  10. Moc děkuji za tak krásná slova.

    OdpovědětVymazat

Co mě zaujalo

Většinou jdu docela rázným tempem a zamyšlena na autobus, abych přišla včas. Stejně tak i do obchodu na každodenní nákup. Trasa je stále ste...