pátek 8. března 2024

Jak na háčkovaná vajíčka

 Moc a moc mě překvapily vaše reakce a pochvaly na moje letošní háčkovaná vajíčka. Opravdu to není nic složitého. Pro ty, kteří by to chtěli /y/ vyzkoušet přidám malý návod. Sice na mém původním blogu už jednou byl, zůstal tam při přenosu na blogspot, ale bez názorných foteček. Tak tedy!!!!!

Vajíčka můžete háčkovat dvojím způsobem, a to buď vcelku a nebo ze dvou částí, které potom k sobě sháčkujete.
Budete potřebovat dostatek "výfuků", ty já vždy začínám shromažďovat už od Vánoc. Samozřejmě vhodný háček, přízi a pokud budete chtít vajíčko bez skořápky, tak ještě tužidlo, / může být i cukrová voda/ a pinzetu.


Začínám návodem na vajíčko ze dvou částí.







Uháčkuji ještě jednu stejnou polovinu a začnu spojovat řetízkovými oky.
Pokud po usušení chcete skořápku odstranit, tak se mně osvědčilo obalit vajíčko před sháčkováním do igelitové fólie - sáčku.





A je hotovo.


Ještě pohled z boku.

Poté vajíčko na chvíli ponořím do škrobícího roztoku, vytáhnu, nechám odkapat a přes noc usušit na kličce od okna nad radiátorem.
Druhý den, když už je příze oschlá a pevná, vezmu pinzetu a dám se do vytahování skořápky.



A to je výsledek mého snažení.
Určitě vyzkoušejte a dejte vědět, jak se vám dařilo.






















8 komentářů:

  1. Jsi šikovná. Při mé šikovnosti by vajíčko prasklo ještě před sháčkováním :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To si jen myslíš. Skořápky jsou silné a něco vydrží.

      Vymazat
  2. To je paráda. Děkuji moooc za návod. Jsi zlatíčko. Přeji Ti moc krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Já podle tvé rady háčkovala vajíčka a dařilo se mi to, ale to vytahování skořápky je občas fakt peklo :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Co mě zaujalo

Většinou jdu docela rázným tempem a zamyšlena na autobus, abych přišla včas. Stejně tak i do obchodu na každodenní nákup. Trasa je stále ste...