neděle 11. února 2024

Něco ke kávičce

 Že by vaření a pečení patřilo k mým oblíbeným činnostem, tak to nemůžu říci.  Samozřejmě, že vařím i peču, protože musím. Stokrát raději budu pracovat na zahrádce - rýt, kopat, vytrhávat plevel, řezat stromy a keře, rovnat dřevo... Fyzická práce mně nevadí.

Ale nic naplat, čas od času se něco zlomí a s radostí se do pečení pustím. Samozřejmě jen do jednoduchého a takového, které mně jde na půl cesty naproti. Tím myslím, že si nemusím zdlouhavě nakupovat suroviny a připravovat dlouze těsto. Mám moc ráda těsto listové.

Úplně nejraději dělám tyto tvarohové jednohubky s posypkou.

I s meruňkovou marmeládou malé čtverečky chutnají dobře.


Když je zakroutíte trochu více a naplníte tvarohem, tak chutnají také skvěle.


Další varianta - co by větrníky.


Tyto překládané koláčky většinou dělám s náplní jablečnou nebo hruškovou, která je obalena ve skořicovém cukru. Ale můžou být opět i s tvarohem.


A ještě jedna klasika s tvarohovou náplní.

Tak ochutnejte mé skromné pohoštění ke kávičce.

Dobrou chuť!!!!

27 komentářů:

  1. Ruku se snažím Janko prostrčit skrz obrazovku,ale nejde to🥰Tož si upeču sama😱🥰

    OdpovědětVymazat
  2. Listové těsto je hodně univerzální a když je potřeba něco rychle upéct, tak se hodí. Já z něj ráda dělám i slané věci.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Já jsem jen uvedla tvoření z listového těsta na sladko. Ale pro vnoučky peču s párkem a i jinak na slano.

      Vymazat
  3. Právě mám kávu a tvůj virtuální zákusek, dobrá kombinace. Listové těsto nezklame, také ho občas peču, třeba tvarohové šátečky nebo štrůdl. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Janko, dnes brzy ráno jsem snídal a rád si brzy dám jednu z vašich lahodných sladkostí, s horkou a krémovou kávou! ach...štěstí, že nemáte moc rádi vaření! Připravili jste opravdu lahodné speciality. Zdravím a přeji hezký začátek týdne.
    Ciao Susanna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Susanna, je to jednoduché pečení a umožňuje mnoho variant. Na sladko, na slano, s ovocem a nebo jen tak se solí a kmínem.

      Vymazat
  5. Mňam, vypadají famózně hnedle bych ochutnala👍😉Díky za návštěvu mého blogu a přeji krásný nový týden.💐

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu a opět se zase někdy u tebe stavím.

      Vymazat
  6. Tedy Jani to je dobrot!! Jinak to máme stejné, Já budu raději uklízet a dělat plno věcí kolem, než stát dlouho u plotny. Ale vařit musím a tak mi nic jiného nezbývá i když moje oblíbená činnost to zrovna není.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak mi to voní až domů,samé dobroty.Také se přidávám k názoru,že vařím protože musím,ale někdy i ráda něco upeču.Lístkové těsto je super,vždy je po ruce.🍰🍩🍕

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento týden bych chtěla opět udělat koláčky. Ale trochu jinak. Kamarádka mně poradila.

      Vymazat
  8. Tedy Ty si vyhraješ! Tolik nápadů! Hned bych si vzala! Já nejčastěji z listového dělám jablečný štrůdl. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo. Jablečný štrůdl také u nás frčí, jenže letos to bylo s jablky špatné.

      Vymazat
  9. Tetkapernikarka
    Jani, žádná skromnost😊 I to namotání, natvarování dá práci. A Ty sis hezky vyhrála👍 Linecké těsto je fajn, taky občas koupím. Používám i na sladké pečení, ale asi víc na slané.
    Pozdravuji😊 Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dělám obojí. Pro vnoučky a manžela na slano a pro sebe na sladko.

      Vymazat
  10. Seguro que están buenísimos. Besos.

    OdpovědětVymazat
  11. To je tedy nějakých dobrot ! Taky listové těsto kupuji a peču z něj na sladko i na slano.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  12. Witaj Janko!
    Ciasto francuskie jest doskonałe do różnych domowych wypieków zarówno na słonko, jak i na słono. Na jego bazie można przyrządzić rogaliki, ciasta i ciasteczka z owocami, paszteciki, a nawet pierogi. też często używam go w kuchni.
    Przesyłam Ci serdeczne pozdrowienia:)

    OdpovědětVymazat

Co mě zaujalo

Většinou jdu docela rázným tempem a zamyšlena na autobus, abych přišla včas. Stejně tak i do obchodu na každodenní nákup. Trasa je stále ste...