čtvrtek 16. února 2023

Když něco kvete

 Když něco kvete, hned je veseleji. Po několika mrazivých dnech, to začalo vonět jarem. Nedělám si iluze, že už bude pěkně a teplo, ale přece jenom je to jarní vlání cítit ve vzduchu. A když zasvítí během dne sluníčko a ráno, ještě za tmy se ozvou ptáci, hned je lepší nálada. Já vím, je teprve půlka února....


U nás není už dlouho po sněhu ani památky, tak kytičky mají možnost se ukázat na sluníčku.


Zatím sice převládá jen bílá a žlutá barva, ale hned je zahrádka veselejší.


Talovíny -  ty nikdy nezklamou. 
Sice si rostou, kde chtějí, ale protože to jsou u nás první jarní kytičky, tak jim to promíjím.


I čemeřice už na mě pokukuje.


A doma jsou to bramboříky.


Ten první kvete už od listopadu. 
Byl to dárek od mé kamarádky, tak jsem moc ráda, že jsem ho svou "péčí" nezahubila.



I dva červené se k němu přidávají.


I orchidejka mně dělá radost.
A snad brzy přibudou i další kytičky.














18 komentářů:

  1. Taky už svoje kvítečky sněženky u nás na zahradě ukazují. Narcisy vystrkují lístky. Talovíny nemám, asi si je pořídím, čemeřice měla ještě včera na sobě kupičku sněhu, takže zatím nic. Doma mám zatím ještě nerozkvetlé hyacinty, orchidejka kvete už delší dobu. Už se těším na jaro - a hodně.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže je to u tebe také moc krásné - květinkové!!!

      Vymazat
  2. Sněženky se mi připomínají jen lehce bílými poupaty, a talovínky teprve nesměle vystrkují první lístky. Ale je to už fakt příjemnější

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Vendy, u nás nebyl skoro žádný sníh, tak to mají kytičky jednodušší než u vás.

      Vymazat
    2. Tady byl sníh jen chvíli. Jinak pořád místo zimy vládne podzim. I teď. Ale mě z nějakého zvláštního důvodu třeba talovínky byť jsou na sluníčku, lezou dost pozdě. Vlastně později než krokusy, ty už na tom samém místě mají viditelně zbarvená poupata. Letos konečně se ukazují dřív než jindy.

      Vymazat
  3. Tus flores están preciosas, me gustan mucho. Besos.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu. Ale je to jen malý jarní pozdrav.

      Vymazat
  4. Milá Janko, tvé krásné rozkvetlé květiny jsou předehrou jara, které se touží ukázat. Krásné jsou sněženky, ale také brambořík a ta nádherná orchidej.
    Hezký víkend
    Ciao Susanna

    OdpovědětVymazat
  5. Veselá předzvěst jara,hned je veseleji...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Ještě by to chtělo více světla - sluníčka.

      Vymazat
  6. Jani, hezky Ti to kvete ! Krásný víkend přeju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Už je to veselejší, jak začnou první jarní kvítečka. Jen se chci zeptat, jak opatruješ ty bramboříky? Já mám jeden od loňska, roste, ale nekvete. Poradíš???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuš, nijak zvláštně. A v tom to asi je. Chce chladnou místnost a zalévám do misky.

      Vymazat
  8. Talovíny jsem začala znát až tohle "jaro". Moc hezky ti to kvete a dělá určitě radost. Krásné, hezké skoro jarní dny. Ju, už se také raduji, že je ráno dříve vidět .-)

    OdpovědětVymazat
  9. Talovíny jsou nenáročné a spolehlivé kytičky. A vždycky v předjaří prvně kvetou. Ještě dříve než sněženky.

    OdpovědětVymazat
  10. Moje máma měla ráda bramboříky....

    OdpovědětVymazat

Co mě zaujalo

Většinou jdu docela rázným tempem a zamyšlena na autobus, abych přišla včas. Stejně tak i do obchodu na každodenní nákup. Trasa je stále ste...